2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kelet-európai légi közlekedést egykoron uraló és az orosz Aeroflot légitársaságnál még ma is széles körben használt erősen környezetszennyező és üzemanyagfaló Tu-134-es gépeket az év végig kivonják a vezető orosz légifuvarozónál a forgalomból.

A mór mehet

Az Aeroflot egykori büszkeségének számító géptípust orosz sajtójelentések szerint Boeing 737-re váltja fel a légitársaság. Így - többek között a csökkenő üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően - egyetlen év alatt több mint 10 millió dollárnyi pénzt tud majd megtakarítani a cég.

Az oroszok azonban nehezen válnak meg a gépektől: a "levetetett" Tu-134-eseket részben eladják, azaz más, kisebb társaságok tovább használják őket, sőt az Aeroflot csoport kisebb vállalatainál is meghagyják még üzemeltetésre ezeket a regionális, nem nagy távolságokra repülő utasszállító repülőket. A Tu-134 vásárlóinak viszont több százezer dollárt is ki kell kifizetnie a gépek darabjáért, nem beszélve arról, hogy fel is kell újítani a "kerozinfalókat", aminek költsége gépenként 2 millió dollár is lehet.

Az Aeroflot azonban továbbra sem mond le teljesen más orosz gyártású repülőgépek működtetéséről: a cégnél hamarosan rendszerbe állítják a Szuhoj "Superjet 100-ast".

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!