2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A győri Széchenyi István egyetem csapata nyerte el a 2008-as Európai Shell Eco-marathon Városi Koncepció kategóriájának díját a napenergiával hajtott járművek versenyében.

A május 22-24. között a dél-franciaországi Nogaro versenypályáján megrendezett eseményen az újoncként induló győri Szenergy Team annak ellenére megkapta a Városi Koncepció kategória napenergia osztályának díját, hogy a borús, esős időjárás miatt a kategória egyik versenyzője sem tudta teljesíteni a 22 kilométeres távot a hivatalos időkereten belül.

A győri jármű azonban  kiemelkedő műszaki megoldásainak köszönhetően a felhős időben is működőképes volt, és sikerült megtennie a 14 pályakört, miközben versenytársai sorra kényszerültek a verseny feladására.

A 22 ország 206 csapatát felvonultató seregszemlén, amely arra ösztönzi a fiatalokat, hogy a  világ legkisebb üzemanyag-fogyasztású járművét építsék meg, az idén először szerepeltek magyar egyetemi műhelyek, áll a társaság közleményében.

Hazánkat a győrieken kívül a Budapesti Műszaki Főiskola Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai karának csapata képviselte a Prototípusok kategóriában. Ők - előzetes célkitűzéseiknek megfelelően - a 158 indulót felvonultató verseny középmezőnyében végeztek: járművük 176 kilométert tudna megtenni egyetlen liter benzinnel.

Az Urban Concept (Városi Koncepció) kategóriában, ahol az autóknak az üzemanyaghatékonyság mellett a hagyományos utcai járművek kritériumainak is meg kell felelniük,  a versenyt a De Haagse Hogeschool holland csapat hidrogénhajtású járműve nyerte 848 km/l-rel, amellyel új kategóriarekordot állított fel.

A belső égésű motorok kategóriájában a győztes svédországi Lulea-i Műszaki Egyetem etanolhajtású autója 299 km/l eredménnyel fejezte be a versenyt, és tavalyi rekordjukat megdöntve ők nyerték el a Klímaváltozási Díjat, mindössze 6,15 g/km-nyi szén-dioxid-kibocsátásukkal: ez 26-szor kevesebb, mint egy átlagos városi személyautó emissziója.

A Prototípusok  kategóriájában a francia Lycée La Joliverie csapata hozta el az első díjat: tavalyi üzemanyag-fogyasztási csúcsukat túlszárnyalva idén 3383 km/l-rel állítottak fel új rekordot.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!