A május 22-24. között a dél-franciaországi Nogaro versenypályáján megrendezett eseményen az újoncként induló győri Szenergy Team annak ellenére megkapta a Városi Koncepció kategória napenergia osztályának díját, hogy a borús, esős időjárás miatt a kategória egyik versenyzője sem tudta teljesíteni a 22 kilométeres távot a hivatalos időkereten belül.
A győri jármű azonban kiemelkedő műszaki megoldásainak köszönhetően a felhős időben is működőképes volt, és sikerült megtennie a 14 pályakört, miközben versenytársai sorra kényszerültek a verseny feladására.
A 22 ország 206 csapatát felvonultató seregszemlén, amely arra ösztönzi a fiatalokat, hogy a világ legkisebb üzemanyag-fogyasztású járművét építsék meg, az idén először szerepeltek magyar egyetemi műhelyek, áll a társaság közleményében.
Hazánkat a győrieken kívül a Budapesti Műszaki Főiskola Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai karának csapata képviselte a Prototípusok kategóriában. Ők - előzetes célkitűzéseiknek megfelelően - a 158 indulót felvonultató verseny középmezőnyében végeztek: járművük 176 kilométert tudna megtenni egyetlen liter benzinnel.
Az Urban Concept (Városi Koncepció) kategóriában, ahol az autóknak az üzemanyaghatékonyság mellett a hagyományos utcai járművek kritériumainak is meg kell felelniük, a versenyt a De Haagse Hogeschool holland csapat hidrogénhajtású járműve nyerte 848 km/l-rel, amellyel új kategóriarekordot állított fel.
A belső égésű motorok kategóriájában a győztes svédországi Lulea-i Műszaki Egyetem etanolhajtású autója 299 km/l eredménnyel fejezte be a versenyt, és tavalyi rekordjukat megdöntve ők nyerték el a Klímaváltozási Díjat, mindössze 6,15 g/km-nyi szén-dioxid-kibocsátásukkal: ez 26-szor kevesebb, mint egy átlagos városi személyautó emissziója.
A Prototípusok kategóriájában a francia Lycée La Joliverie csapata hozta el az első díjat: tavalyi üzemanyag-fogyasztási csúcsukat túlszárnyalva idén 3383 km/l-rel állítottak fel új rekordot.