Emiatt a társaság a tervtől némileg elmaradó, egyszámjegyű árbevétel-növekedésre számít 2008-ban. Az összeg azonban még bizonytalan, mivel a Tesco áruházak az éves forgalom 20 százalékát a karácsonyi ünnepek előtt realizálják. A várakozások szerint az árbevétel meg fogja haladni a 600 milliárd forintot, tavaly 608 milliárd forint volt.
Az igazgató jelezte: a magyar vásárlók nem számolhatnak nagy karácsony előtti árengedményekkel a Tesco helyi üzletpolitikája értelmében. A Tesco forgalmából az élelmiszer-kiskereskedelem részesedése az összárbevétel több mint kétharmada.
A pénzügyi igazgató újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium és a nagy kereskedőláncok szerdára tervezett egyeztetésén a cégek várhatóan egyeztetett álláspontot képviselnek majd az etikai kódex ügyében. Ennek fő elemei közé tartozik a magyar áruk aránya a polcokon, valamint a beszállítókra hárított költségek ügye.
Hackl Mónika, a cég kommunikációs vezetője tájékoztatása szerint a Tesco a frissáru - a hús, zöldség, gyümölcs, pékáru, tej - 80 százalékát magyar beszállítóktól vásárolja.
35-40 milliárd jut fejlesztésekre
Az idén a cég 27 új üzletet nyitott Magyarországon, jelenleg mintegy száz áruháza van. Jövőre a Tesco Magyarország 35-40 milliárd forintot költ fejlesztésekre.
A háttérbeszélgetésen elhangzott, hogy a Tesco Magyarországon is hangsúlyt helyez a környezettudatos működésre. Például a nap-, a szél- és a geotermikus energiát is alkalmazni kívánják az új áruházakban, hogy csökkentsék az energiaszámlát.
Ide tartozik az is, hogy le akarják szorítani a műanyagszatyor-felhasználást, ezért a vásárlóktól a szatyrokért minimális összeget, öt forintot kérnek el. Emiatt a "szatyorfogyasztás" 80-85 százalékkal esett vissza a Tesco áruházakban.