2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Tesco Magyarország a vásárlói kereslet visszaesését tapasztalja az idén, ez főként október óta érezhető a bevételek alakulásánál - mondta Antal Erzsébet, a Tesco Global Áruházak Zrt. pénzügyi igazgatója hétfőn Budapesten sajtóbeszélgetésen.

Emiatt a társaság a tervtől némileg elmaradó, egyszámjegyű árbevétel-növekedésre számít 2008-ban. Az összeg azonban még bizonytalan, mivel a Tesco áruházak az éves forgalom 20 százalékát a karácsonyi ünnepek előtt realizálják. A várakozások szerint az árbevétel meg fogja haladni a 600 milliárd forintot, tavaly 608 milliárd forint volt.

Az igazgató jelezte: a magyar vásárlók nem számolhatnak nagy karácsony előtti árengedményekkel a Tesco helyi üzletpolitikája értelmében. A Tesco forgalmából az élelmiszer-kiskereskedelem részesedése az összárbevétel több mint kétharmada.

A pénzügyi igazgató újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium és a nagy kereskedőláncok szerdára tervezett egyeztetésén a cégek várhatóan egyeztetett álláspontot képviselnek majd az etikai kódex ügyében. Ennek fő elemei közé tartozik a magyar áruk aránya a polcokon, valamint a beszállítókra hárított költségek ügye.

Hackl Mónika, a cég kommunikációs vezetője tájékoztatása szerint a Tesco a frissáru - a hús, zöldség, gyümölcs, pékáru, tej - 80 százalékát magyar beszállítóktól vásárolja.

35-40 milliárd jut fejlesztésekre

Az idén a cég 27 új üzletet nyitott Magyarországon, jelenleg mintegy száz áruháza van. Jövőre a Tesco Magyarország 35-40 milliárd forintot költ fejlesztésekre.

A háttérbeszélgetésen elhangzott, hogy a Tesco Magyarországon is hangsúlyt helyez a környezettudatos működésre. Például a nap-, a szél- és a geotermikus energiát is alkalmazni kívánják az új áruházakban, hogy csökkentsék az energiaszámlát.

Ide tartozik az is, hogy le akarják szorítani a műanyagszatyor-felhasználást, ezért a vásárlóktól a szatyrokért minimális összeget, öt forintot kérnek el. Emiatt a "szatyorfogyasztás" 80-85 százalékkal esett vissza a Tesco áruházakban.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!