2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szerdán újabb 1,7 millió Toyota visszahívását jelentette be a japán gyártó, ezzel az elmúlt 18 hónapban már összesen 12 millió autót kellett visszarendelni a gyárakba különböző hibák miatt. A cég már tavaly rekordbírságot fizetett a visszahívások miatt az Egyesült Államokban, az újabb rossz hír elhomályosítja azt, hogy továbbra is a Toyota a világ legnagyobb autógyártója.

Világszerte 1,7 millió autót hív vissza a Toyota, mivel megrepedhetett a kocsik benzincsöve, ami üzemanyagszivárgáshoz vezethet. A visszahívás nagy része Japánt érinti, 1,2 millió járművet az anyaországban kell ellenőrizni. A cég beszámolója szerint nem történt baleset a hibával kapcsolatban, Japánban 140 esetben észlelték a benzincső eltörését.

Az Egyesült Államokban 245 ezer Lexus-modellt hív vissza önkéntesen a cég, ami azt jelenti, hogy ha a tulajdonosuk bizonytalan, akkor visszaviheti ellenőrzésre az autóját. Ez a 2006-ban és 2007-ben gyártott GS300/350-es autókat érinti, emellett a 2006 és 2009 eleje között készült IS250-es modellekkel és a 2006 és 2008 között gyártott IS350-esekkel lehetnek problémák.

Az elmúlt másfél évben tizennégyszer kellett különböző okokból autókat visszahívnia a japán gyártónak, összesen 12 millió járművet érintettek a potenciális hibák. 2009 szeptemberében négymillió Toyota esetében vetődtek fel problémák a gázpedállal, majd tavaly januárban további 2,3 millió autót hívtak vissza ugyanezért.

2010 augusztusában 1,1 millió Corolla és Matrix került vissza ellenőrzésre a gyárakba, majd októberben 1,5 millió autót kellett ellenőrizni a fék és az üzemanyagpumpa hibája miatt.

A fenti visszahívások miatt a Toyota decemberben 32,4 millió dolláros bírságot fizetett az Egyesült Államokban, korábban tavaly áprilisban már kiszabtak a vállalatra egy 16,4 milliós büntetést azért, mert nem megfelelően kezelte a visszahívásokat.

A szerdán megjelent hír elhomályosítja azt a hétfői bejelentést, mely szerint 2010-ben is a Toyota volt a világ legnagyobb autógyártója. A cég 8,42 millió autót adott el tavaly, míg a második General Motors 8,39 milliós értékesítést jelentett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!