A tagállami miniszterek december végén megállapodtak arról, hogy a légitársaságoknak 2012-től pontos nyilvántartást kell vezetniük az egyes járatokhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátásról, és ennek alapján vesznek majd részt az ETS-ben. Mivel a szabályozás nemcsak az EU-n belüli, de az onnan harmadik országba induló és azokból érkező járatokra is vonatkozik, az USA, valamint Japán és Kína is élesen kritizálja a törekvést.
A miniszteri tanács év végi egyezsége szerint kezdetben a légitársaságok az összes kibocsátási kvóta 90 százalékát ingyenesen kapnák, és a maradék tíz százalék kerülhetne piaci forgalomba. A pénzért gazdát cserélő kvóta hányada 2013-tól évről évre emelkedne, míg el nem éri a száz százalékot. A kvóták megszabásának alapjául a 2006-os kibocsátási mennyiségek szolgálnak majd - számol be a Világgazdaság.
Negyven euróval is nőhetnek az európai repülőjegyárak
Akár negyven euróval is emelkedhet a repülőjegyek ára az uniós emissziókereskedelmi rendszernek (ETS) a légi forgalomra történő kiterjesztése miatt - írja a Világgazdaság.