A tervet két dolog motiválta: egyrészt az utasok jelezték, hogy szívesen tennének a Föld védelme érdekében, hiszen az utazással éppen a légszennyezés növekedéséhez járulnak hozzá. Másrészt a Lufthansánál is tudják, hogy az EU-ban a légitársaságokra is kiszabják majd a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentését biztosító kvótákat, és bevonják őket az úgynevezett kvótakereskedelmi rendszerbe.
Azon még gondolkoznak, hogy mekkora legyen az úgynevezett önkéntes levegővédelmi felár összege. A Spiegel értesülése szerint a "földi klímát nem károsító" utazás többletköltsége a Frankfurt-New York távon 68 euró körüli összegnek felelne meg.
A Lufthansa csoporthoz tartozó svájci Swiss légitársaságnál is foglalkoznak hasonló elképzeléssel. Az még egyelőre nem tisztázott, hogy egy az egyben vagy módosított formában veszik át a Lufthansa rendszerét, derül ki a svájci 20Minuten című lap írásából.