A tanulmányt néhány nappal az ENSZ klímaváltozásról szóló hétfői ülése előtt jelentették meg. A Carbon Disclosure Project (CDP) nonprofit szervezet ötödik évi jelentése a vállalatok felelősségvállalását vizsgálja a globális felmelegedés kérdésében - közli az AFP hírügynökség.
A CDP a Financial Times ötszázas listájáról választotta ki a felmérésben részt vevő legnagyobb cégeket, amelyeknek a nyolcvan százaléka szerint kockázatot és lehetőségeket is jelent a klímaváltozás.
A klímaváltozás kérdésével foglalkozó társaságok 95 százaléka indított programot az üvegházhatás-kibocsátás csökkentése érdekében. A válaszadók háromnegyede jelezte, hogy a klímavédelmi program indítása után fele annyi kibocsátásuk keletkezett 2006-ban.
Az amerikai cégek többsége ugyanakkor attól tart, hogy a klímaváltozás miatt inkább kereskedelmi kockázatokkal kell majd szembenéznie. Az amerikai vállalatoknak 29 százaléka vezetett be eddig klímavédelmi programot.
Szakértők szerint a klímaváltozás befolyásolhatja a cégek profitját direkt és indirekt módon is. A szélsőséges időjárás közvetlenül sújthatja a cégeket, de a szén-dioxid-kereskedés, a kormányzati szabályozás és a környezettudatos fogyasztók is befolyásolhatják az óriásvállalatok döntéseit.
Menedzsment Fórum