A karácsonyt megelőző vásárlási láz, a kiterjedt ajándékozás decembert nemcsak a kiskereskedelmi forgalomban, de a hulladékok keletkezésében is "rekordhónappá" teszi. A megszokottnál is több csomagolási hulladék, pet-palack, üveg, flakon, sörösdoboz kerül ilyenkor a kukába. De nem mindegy, melyikbe, ezért a KVVM és az ÖKO-Pannon Kht. december második felére időzített, szelektív hulladékgyűjtésre buzdító kampányt indított.
A szervezők szerint különösen fontos a háztartást vezető, gyermekes anyukák figyelmének felkeltése: az ajándékok csomagolóanyagai vagy az ünnepi vacsora során kiürülő üvegek, dobozok, pet-palackok további sorsa a tapasztalatok szerint legtöbbször az ő kezükben van.
Nem ez az első alkalom, hogy kampány indul a szelektív hulladékgyűjtés érdekében. A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium például az elmúlt két év során két nagy médiakampányt is lebonyolított, amelyek a csomagolási hulladékok mellett az elektronikai és gyógyszerhulladékok, lemerült elemek helyes kezelését is népszerűsítette. A csomagolási hulladékokra vonatkozó, most is látható négy reklámfilm televíziós megjelenését első évben a tárca önállóan, a második évtől az ÖKO-Pannon Kht.-val közösen finanszírozta.
A 2003-ban létrejött ÖKO-Pannon Közhasznú Társaság, az első magyarországi szelektív hulladékgyűjtést és hasznosítást koordináló nonprofit szervezet mára kulcsszerepet tölt be a hazai hulladékgazdálkodásban. A Magyarországon szelektív hulladékgyűjtésbe bevont mintegy 5,5 millió ember többsége - 800 településen több mint 4,6 millió lakos - az ÖKO-Pannon Kht. által koordinált rendszerben gyűjtheti a háztartásában keletkező hulladékokat.
Az idei csomagolóanyag-kibocsátás az ÖKO-Pannon rendszerében összesen 610ezer tonna körül várható, amiből 332 ezer tonnányit hasznosít a Kht. Ebből a háztartásokból származó lakossági begyűjtés 45 ezer tonna lesz.