2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az európai autógyártók képtelenek lesznek tartani azt a régi célkitűzésüket, hogy a jövő év végéig 25 százalékkal csökkentsék autóik szén-dioxid-kibocsátását, áll egy, a héten publikált elemzésben.

Tizenhárom autógyártó 1998-ban önkéntesen vállalta az Európai Unió felé, hogy az új autóik szén-dioxid emisszióját 2008-ra a kilométerenkénti 187 grammos átlag helyett 140 grammra csökkentik.

A washingtoni központú International Council on Clean Transportation tanulmánya szerint az EU autópiacán 2006-ban 142 és 238 gramm közötti volt a kibocsátás kilométerenként, míg az iparági átlag 160 gramm. A csoport előrejelzése szerint jövőre az átlag 155 grammra csökkenhet, ami így is 11 százalékkal a cél felett van, írja az International Herald Tribune.

Az International Council on Clean Transportation szakértői szerint néhány európai autógyártó - mint a Peugeot-Citroen, a Fiat és a Renault - alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású kocsikat árulnak, mint ázsiai versenytársaik. Azonban a két legnagyobb német autógyár, a BMW és a Daimler autói 181-185 grammos kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátással igen károsak voltak a környezetre tavaly. A Daimler közelmúltban értékesített amerikai divíziója, a Chrysler a maga 238 grammos átlagával még inkább környezetszennyező.

A brüsszeli központú ACEA lobbicsoport szerint a technológiai fejlődés során az elmúlt évtizedben több mint 13 százalékkal csökkent az új járművek emissziója, azonban a nagy autók iránti igény, valamint a következetlen állami szabályozás - köztük a nagyon magas üzemanyagadók - számottevően hátráltatják az emisszió-csökkentést.

Az EU bizottsága az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának korlátozására tervezett javaslatában engedett az autóipar kérésének. Az új gépkocsik átlagos kibocsátását ennek értelmében 2012-ig kilométerenként 130 grammra kell csökkenteni a jelenlegi 161 grammról. Az EU környezetvédelmi biztosa, Stavros Dimas eredetileg 120 grammot javasolt volna.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!