A minisztérium a nagyobb (akár több tízmilliárdos) beruházásokhoz nem ad támogatásokat, azokat piaci alapon, saját forrásaikból valósíthatják meg a befektetők. Ilyen gyár létesülhet Kabán, Adonyban, Gönyűn, Mohácson, Marcaliban és Komáromban, illetve a Győri Szeszgyár Zrt. és a szabadegyházi Hungrana Kft. is megduplázhatja termelését. A támogatott kisebb üzemekkel együtt 800 ezer tonnás bioetanol-kapacitás jöhet létre, amely 2-2,5 millió tonna kukorica feldolgozására lehet alkalmas. A termelés jelentős részét exportálni lehetne.
Januártól megjelenik az E85-ös üzemanyag is, amely viszont jövedékiadó-mentességet kap. Ennek 85 százalékban kell bioetanolt tartalmaznia. Gőgös Zoltán tájékoztatása szerint ma 30-40 olyan Saab gépkocsi fut az országban, amely E85-ös üzemanyaggal közlekedhet. A Ford és az Opel is hasonló motorokkal léphet a piacra. Az E85-ös benzinnek literenként 80 forintos árelőnye lenne, de ez a nagyobb fogyasztás miatt 30-40 forintra olvad, számol be a Világgazdaság.