Ezzel megvalósult Michael Dell alapító-vezérigazgató terve, amelynek keretében a vezető a világ legzöldebb technológiai cégévé kívánta tenni a Dellt - közli a Fortune magazin.
A szén-dioxid-semlegességet a vállalatok, rendezvények, szervezetek úgy érhetik el, hogy a kibocsátásuk lehető legkisebbre csökkentése mellett például fákat ültetnek vagy megújuló energia-projektetbe fektetnek, így kompenzálva az általuk okozott környezeti károk maradékát is.
Manapság a szén-dioxid-semlegesség egyfajta reklámfogásnak is tekinthető. A Rolling Stones együttes, az Oscár-díj átadóünnepsége vagy az Amerikai Futball Liga bajnokságának döntője (a Super Bowl) is erre törekszik. A cégvilág óriásai is célul tűzték ki a "nullszaldós" károsanyag-kibocsátást, a Dellen kívül például a Google, az HSBC, a Swiss Re, a Timberland vagy a Yahoo is rendelkezik erre irányuló stratégiával.