[ajanlo=1290][igazitas=right/]Az uniós stratégia egy sor intézkedést irányoz elő a bioüzemanyagok felhasználásának ösztönzésére az Európai Unióban és a fejlődő országokban a Reuters hírügynökségnek a dokumentummal kapcsolatos értesülései szerint. A dokumentum egyebek mellett utal arra a lehetőségre is, hogy a bioüzemanyag vonatkozásában kötelező előirányzatokat vezetnek majd be a 25-tagú közösség vonatkozásában. "Nem azt mondjuk, hogy az előirányzatokat kötelezővé tesszük a jövőben, hanem csak azt vizsgáljuk, hogy ez jó elgondolás lenne-e vagy sem - nyilatkozta egy uniós tisztviselő. - Az önkéntes célkitűzések rendszere ugyanis nem a remények szerint működött." Az önkéntes célkitűzés arra szólt, hogy 2010-ig 5,75 százalékra kellene emelni a bioüzemanyagok arányát a közlekedésen belül.
A dokumentumból kiderül, hogy a közlekedés felelős az üvegházhatású gázok kibocsátásának 26 százalékáért az unióban. A közlekedésben a légszennyezés csökkentésének legegyszerűbb módja az, ha a dízelhez vagy a benzinhez bizonyos százalékban bioüzemanyag társul - állítja a dokumentum.
Csakhogy a bioüzemanyag hasznosításának is vannak kockázatai környezetvédelmi szempontból: a növénytermesztés során is keletkeznek ugyanis üvegházhatású gázok. A WWF környezetvédelmi szervezet felszólította az EU-t, hogy vezessen be ún. "öko-igazolásokat" az Európában használt bioüzemanyagok esetében, amely igazolások tanúsítják, hogy az üzemanyagokat nem ártalmasak a környezetre.
MTI / Menedzsment Fórum