Lengyel Attila, a vállalat ügyvezető igazgatója elmondta: a fejlesztés eredményeképpen évi 150 ezer tonna bioetanol gyártását tervezik, ez önmagában elegendő lenne ahhoz, hogy Magyarország teljesíteni tudja azt az európai uniós célkitűzést, amelynek értelmében a tagállamoknak 2020-ra tíz százalékra kell növelni a motorbenzinek növényikomponens-tartalmát.
A fejlesztések ezután sem állnak le a Hungrana Kft.-nél: a cég szakemberei már megkezdték az előkészületeket annak érdekében, hogy a gyártási folyamat során keletkező melléktermékeket és szennyvizet teljes egészében felhasználják biogáz-előállításra, amelynek elégetésével elektromos áramot állítanak elő.
Az előzetes számítások szerint a biogáz-hasznosítás fejlesztésével a vállalat energiaigénye 25-30 százalékát tudja majd megtermelni, tovább csökkentve a fajlagos gyártási költségeket.
Nem egészen egy éve kezdte el a Hungrana Kft. a – 14 százalék benzint, két százalék denaturálószert és 84 százalék bioetanolt tartalmazó – E85-ös üzemanyag forgalmazását, jelentős lökést adva ahhoz, hogy idehaza is megjelenhessenek a benzinnel és bioüzemanyaggal egyaránt közlekedni képes, úgynevezett flexi-fuel gépkocsik.
Azóta már 15 töltőállomáson kezdték el az E85-ös kiskereskedelmi értékesítését, s a Hungrana Kft. újabb üzemanyag-forgalmazókkal is tárgyalásokat kezdett. A tervek szerint egy éven belül mintegy 100-150 helyen lehet majd E85-öst tankolni, számol be a Világgazdaság.