Lees Garage néven fut a vezérigazgató online portálja, melynek tartalmát a közelmúltban juttatták el a New York Times-hoz. Eredetileg az oldal arra szolgált, hogy közelebb hozza a vezetőt menedzsereihez, mivel azok Amerika-szerte szét vannak szórva. Itt kérdéseket lehetett feltenni Scottnak, melyekre ő legtöbbször tartózkodó hangnemben válaszolt. A botrányt kiváltó kirohanás nem meglepő módon a nyugdíjt érinti.
Az egyik hipermarket menedzsere azt kérdezte, hogy lehet az, hogy a világ legnagyobb vállalata nem képes nyugdíjat fizetni dolgozóinak. A vezérigazgató élesen bírálta a levél íróját és kifejtette, hogy nem kell olyanoknak a cégnél dolgozni, akik nem értik meg, hogy több milliárd dollárt nyugdíjak kifizetésére költeni nem lehet egy olyan cégnél, mint a Wal-Mart, mivel ezzel a felesleges kiadással komolyan veszélyeztetnék vezető pozíciójukat.
Emellett a vezérigazgató bírálta a General Motorst, mivel az bajba jutott a magas nyugdíjak miatt, amiket munkásainak fizet. A kiskereskedő legnagyobb riválisáról, a szintén amerikai Targetről sem nyilatkozik meleg szívvel a nagyhatalmú üzletember, a konkurenst sikerei miatt támadja - írja a New York Times.
A 2004 óta tartó levelezést a Wal-Mart Watch nevű szervezet juttatta el a New York Times mellett a többi nagy amerikai újságnak. A szervezet régóta küzd a mamutcég visszaélései ellen és minden kirobbant botrány hátterében megtalálhatók.