Azonban a gépjárműgyártók és a végfelhasználók szempontjából az árelőny mellett legalább ilyen fontos, hogy a bioüzemanyag alkalmazása esetén változik-e az autó menetteljesítménye, illetve károsanyag-kibocsátása.
Az eddigi teszteredmények szerint bioetanol esetén öt-húsz százalékos keverési aránynál nincs észrevehető változás a gépjárművek futásteljesítményében. Ezzel szemben magasabb keverési arány esetén - például az E85-ös üzemanyag felhasználásakor - negyedével magasabb fogyasztással kell számolni. Igaz, az egyre jobb motorok kifejlesztésével párhuzamosan a többletfogyasztás aránya folyamatosan csökken - derül ki az EBP European Bio Power LLC felméréséből.
Wágner Rudolf, a cég műszaki igazgatója elmondta: az etanol energiatartalma alacsonyabb, mint a benziné, ám nyomástűrése lényegesen jobb. Éppen ezért a kifejezetten bioetanolos üzemeltetésre kifejlesztett motorok hatékonysága jobb lehet a hagyományos benzinmotorokénál, s ezzel az alacsonyabb energiatartalomból adódó többletfogyasztás kompenzálható.
A szakértő szerint tévhit az is, hogy a bioetanol előállításához összességében több energiára van szükség, mint amennyi a bioüzemanyag elégetésével visszanyerhető. Ugyanis a negatív energiamérleget kimutató tanulmányokban rendre figyelmen kívül hagyják a gyártás során keletkező melléktermékek energiatartalmát, noha biomasszaként az is felhasználható energiatermelésre, számol be a Világgazdaság.