2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyugat-Európa autóipara igencsak nehéz helyzetben van, mivel a munkások magas bére nem teszi lehetővé az ott gyártott autók versenyképességét. Egyes elemzők ezért úgy vélik, hogy tizenöt éven belül eltűnhet az autóipar Nyugat-Európából - írta a Napi Gazdaság.

A Volkswagen AG (VW) a közelmúltban jelentette be, hogy megválik 20 ezer munkásától, ami nem meglepő, hiszen a cég más országokban jóval olcsóbban tud gyártani. Még az Európai Unión belül is hatalmasak az eltérések: Németország nyugati országrészén a munkások közel négyszer annyiért dolgoznak, mint a portugáliai üzemben, közel tízszer annyiért, mint a csehek és ötvenszer annyiért, mint a kínaiak.

A VW nem jelent kivételt, a Renault munkások csak erős szakszervezetüknek köszönhetik munkájukat, a cég így modelloffenzívával és a prémium szegmens erősítésével próbálja megoldani problémáit. A másik nagy francia csoport a PSA Peugeot-Citroen már megtette a lépéseket: mind Csehországban, mind Szlovákiában több százezres járműgyártó kapacitást hozott létre.

Egyes szakérők szerint ez ahhoz vezethet, hogy 15 éven belül teljesen megszűnik az autógyártás Nyugat-Európában. Amit csak az akadályozhat meg, hogy a kelet-európai és ázsiai országokban nő az életszínvonal, így egyfajta kiegyenlítődésre lehet számítani.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!