"Nagyon nehéz lenne megváltoztatni az amerikaiak vásárlási szokásait. Komoly szemléletváltás kellene ahhoz, hogy rávegyük a fogyasztókat, hogy kisebb autókkal közlekedjenek. Sokkal egyszerűbb a már meglévő modellekre alkalmazni a hibridtechnológiát, így ugyanis megmarad a méret, de benzintakarékosabban fognak közlekedni az utazók" - idézi az MSNBC a Global Insight egyik szakértőjét.
Bradley Berman, a HybridCars.com szerkesztője a témával kapcsolatban elmondta, hogy "míg az összesített autópiac csökken, a hibridek eladásai javuló tendenciát mutatnak, s főleg a sporthaszonjárművek szegmensében mutatkozik nagy aktivitás." Hozzátette, hogy az elmúlt két évben gyakorlatilag minden, hibridmodell megszületéséről szóló bejelentés sporthaszonjármű-típusokat érintett. A szakértő szerint a fogyasztók tudatában kezd megszűnni az az érzés, hogy egy hibridautó nem lehet nagy méretű.
Érdekesség, hogy hibridek eladási rangsorát sokáig toronymagasan vezető Toyota Prius elvesztette vezető pozícióját a piacon, méghozzá egy - szintén a Toyota által gyártott - terepjárónak köszönhetően.
2007 első felében még az összes elkelt hibridautó kicsit több mint fele Prius volt. A J. D. Power elemzői akkor azt prognosztizálták, hogy a típus néhány évig még tartani fogja magát.
George Bush amerikai elnök tavaly rendelte el, hogy az autógyártók növeljék modelljeik üzemanyaghatékonyságát 35 mérföldre gallononként 2020-ig.