3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az anyavállalat General Motors pénzügyi válsága miatt nehéz helyzetbe került Opel autógyárral kapcsolatban szerda délelőtt Berlinben valóságos bombaként robbant a hír, amely szerint a napelemgyártással foglalkozó SolarWorld konszern bejelentette szándékát a gyár megvásárlására, illetve megsegítésére.

A bonni székhelyű konszern szóvivője közölte ugyanis, hogy a világ legnagyobb napelemgyártójának tartó SolarWorld átvenné az Opelt a General Motorstól, s Európa első "zöld" - azaz teljeséggel környezetkímélő - autógyárává fejlesztené ki.

Értesülések szerint a cég egymilliárd eurót ajánlott fel, ebből 250 milliót készpénzben, illetve 750 millió eurót bankhitel formájában. Az esetleges átvétel feltételéül a SolarWorld azt szabta, hogy az Opelnek minden kapcsolatot meg kell szakítania a General Motors anyavállalattal.

Szerda kora délutánig egyelőre sem az Opel, sem a General Motors részéről nem kommentálták az ajánlatot. Az elmúlt napokban ugyanakkor - legalábbis a kormányzat részéről - egyfajta "kívánatos lehetőségként" említették az Opel esetleges megvásárlásának eshetőségét, amire azonban szakértők szerint aligha van mód. Az idézett vélemények szerint ez vonatkozik a SolarWorld ajánlatára is.

Így - legalábbis egyelőre - annak van a legnagyobb valószínűsége, hogy a szövetségi kormány az érintett "Opel-tartományokkal", Hessenel, Észak-Rajna-Vesztfáliával, Rajna-Pfalz-val és Thüringiával együtt siet a gyár megsegítésére. Mindez az eddigi értesülések szerint egy körülbelül egymilliárd eurós garanciavállalást foglalna magába arra az esetre, ha az Opel a General Motors válsága miatt ugyancsak nehéz pénzügyi helyzetbe kerülne.

A támogatás a gyár biztonságos működését, illetve a csaknem 30 ezer németországi munkahely védelmét szolgálná. A Frankfurter Allgemeine Zeitung ugyanakkor szerdai számában arról írt, hogy a legrosszabb esetben az Opel összesen 1,8 milliárd eurós garanciavállalásra szorul, mégpedig 1,3 milliárdra 2009-ben, s további 500 millióra 2010-ben.

Ugyancsak a Frankfurter Allgemeine Zeitung tudósított arról is, hogy az anyavállalat General Motors összes európai üzemében - így a németországi üzemekben is - a termelés visszaszorítására, ezen belül a munkaidő csökkentésére készül. A tervek szerint az Opel az előirányzott 1,7 millió autó helyett 2009-ben csak mintegy 1,5 milliót állítana elő. Ezen kívül szó van a vezető beosztású menedzserek  jövedelmének jelentős mérsékléséről is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!