3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az anyavállalat General Motors pénzügyi válsága miatt nehéz helyzetbe került Opel autógyárral kapcsolatban szerda délelőtt Berlinben valóságos bombaként robbant a hír, amely szerint a napelemgyártással foglalkozó SolarWorld konszern bejelentette szándékát a gyár megvásárlására, illetve megsegítésére.

A bonni székhelyű konszern szóvivője közölte ugyanis, hogy a világ legnagyobb napelemgyártójának tartó SolarWorld átvenné az Opelt a General Motorstól, s Európa első "zöld" - azaz teljeséggel környezetkímélő - autógyárává fejlesztené ki.

Értesülések szerint a cég egymilliárd eurót ajánlott fel, ebből 250 milliót készpénzben, illetve 750 millió eurót bankhitel formájában. Az esetleges átvétel feltételéül a SolarWorld azt szabta, hogy az Opelnek minden kapcsolatot meg kell szakítania a General Motors anyavállalattal.

Szerda kora délutánig egyelőre sem az Opel, sem a General Motors részéről nem kommentálták az ajánlatot. Az elmúlt napokban ugyanakkor - legalábbis a kormányzat részéről - egyfajta "kívánatos lehetőségként" említették az Opel esetleges megvásárlásának eshetőségét, amire azonban szakértők szerint aligha van mód. Az idézett vélemények szerint ez vonatkozik a SolarWorld ajánlatára is.

Így - legalábbis egyelőre - annak van a legnagyobb valószínűsége, hogy a szövetségi kormány az érintett "Opel-tartományokkal", Hessenel, Észak-Rajna-Vesztfáliával, Rajna-Pfalz-val és Thüringiával együtt siet a gyár megsegítésére. Mindez az eddigi értesülések szerint egy körülbelül egymilliárd eurós garanciavállalást foglalna magába arra az esetre, ha az Opel a General Motors válsága miatt ugyancsak nehéz pénzügyi helyzetbe kerülne.

A támogatás a gyár biztonságos működését, illetve a csaknem 30 ezer németországi munkahely védelmét szolgálná. A Frankfurter Allgemeine Zeitung ugyanakkor szerdai számában arról írt, hogy a legrosszabb esetben az Opel összesen 1,8 milliárd eurós garanciavállalásra szorul, mégpedig 1,3 milliárdra 2009-ben, s további 500 millióra 2010-ben.

Ugyancsak a Frankfurter Allgemeine Zeitung tudósított arról is, hogy az anyavállalat General Motors összes európai üzemében - így a németországi üzemekben is - a termelés visszaszorítására, ezen belül a munkaidő csökkentésére készül. A tervek szerint az Opel az előirányzott 1,7 millió autó helyett 2009-ben csak mintegy 1,5 milliót állítana elő. Ezen kívül szó van a vezető beosztású menedzserek  jövedelmének jelentős mérsékléséről is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!