A tavasz a gimnazisták versenye, ám ősszel mindig a technikumok és szakképző iskolák a sorosak, így a szervezők immár ötödik alkalommal hívják versenyezni az itt tanuló diákokat az október 18-i jelentkezési határidőig a diakforum.hu weboldalon. Céljuk a lehető legtöbb fiatallal megismertetni a pénzügyi ismereteket, s általuk a családjaikat is bevonni a tájékozódásba.
A sajtótájékoztatón arra hívták fel a figyelmet, hogy a diakforum.hu-n található, szakértők által összeállított felkészülési anyagokkal is várják a tanulókat. A verseny három fordulós, az első kettő online formátumú.
- Az első alkalom október 22., amikor online kvízt kell kitölteni;
- a második forduló már részben szóbeli, de online részvétellel zajlik majd november hónapban;
- az országos döntőt pedig Budapesten rendezik meg december 10-én a Budapesti Gazdasági Egyetemen.
Nemcsak a ma már elengedhetetlen pénzügyi tudásért, hanem a nyereményekért is érdemes nevezni. A verseny partnereinek és támogatóinak köszönhetően különböző értékes ajándékok várnak nem csak a diákokra, de a pedagógusokra és az iskolákra is. Sőt, különdíjban részesül a "Feltörekvő Pénzügyi Junior Klasszis" is, azaz a legalacsonyabb tanulmányi eredménnyel döntőbe jutó csapat is.
A támogatók is szeretik ezt a versenyt
„A kormány és azon belül a Pénzügyminisztérium kiemelten fontosnak tartja a pénzügyi tudatosságot és magabiztosság megerősítését, a felkészítést már iskolás korban el kell kezdeni. A pénzügyi ismeretek és a pénzügyekben való jártasság megfelelő elsajátítása elengedhetetlen ahhoz, hogy tudatos, megfontolt és ésszerű döntések szülessenek. Az állampolgárok egyéni pénzügyi tudatossága, tudatos pénzkezelése hozzájárul a gazdaság növekedéséhez. Elmondható, hogy az egyéni jó döntések a nemzetgazdaság érdeke is. Ezentúl három dolog miatt fontos az edukáció: az egyre több pénzügyi visszaélésekre való felkészülés miatt, valamint hogy jobban megértse a felnövő generáció a befektések világát, és végül: a pénzügyi tudás az ország versenyképességére is kihat” – köszöntötte a most elstartoló diákverseny legújabb fordulóját Tóth Tibor államtitkár.
A Magyar Államkincstár (MÁK) elnöke, Bugár Csaba szerint a szervezet rendeltetéséből adódik, hogy jelen legyenek a versenyben, hiszen hozzájuk fűződik a babakötvény, a családi pótlék, a gyes, a nyugdíj-előtakarékossági számla, korábban az otthonfelújítási program és más támogatások is.
„Ezek a kincstár olyan pénzügyi instrumentumai, amelyek miatt itt kell lennünk. A pénzügyi tudatosságra rezonál az is, hogy bár a kincstár nem piaci szereplő, mégis erősen jelen van a bankok mellett, hiszen a lakosság állampapír megtakarításainak 60 százaléka nálunk van, ezzel piacvezető az állampapír-értékesítésben. Ennek állománya mintegy 8 ezer milliárd forintot tesz ki, köszönhetően a közel 1 millió ügyfélnek” – mondta a Magyar Államkincstár elnöke.
A kincstár egyébként szeptember 23-án nyereményjátékot indított, a fődíj 1 millió forint. A november 30-ig tartó kampányban várják az új érdeklődőket, akik új értékpapírszámlát, vagy Start-számlát nyitnak legalább 100 ezer forinttal, illetve a régi ügyfeleket, akik a már meglévő számlájukon ugyanennyit fektetnének állampapírba” – tette hozzá Bugár Csaba.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) régi motoros a diákversenyen, idén 9. alkalommal vesz részt a Legyél te is Pénzügyi Junior Klasszis! vetélkedő lebonyolításában. Úgy vélik, napjainkban a pénzügyi tudatosság – helyesen – egyre nagyobb hangsúlyt kap, hiszen sikeres társadalmat csak stabil pénzügyi alapokon álló magánszemélyek, családok, vállalkozások tudnak létrehozni. Az adózás a pénzügyi és gazdasági élet megkerülhetetlen velejárója.
„A közös ügyeink intézése, a közszolgáltatások biztosítása, a hazánkat fenyegető veszélyek elhárítása – mint a jelenlegi, árvíz elleni védekezés – elképzelhetetlen anélkül, hogy ezek költségeit ne közös erővel, a közteherviselés rendszerén keresztül biztosítanánk. Ezért a NAV kiemelt stratégiai célja, hogy már fiatal korban megértessük a közteherviselés fontosságát, megismertessük az alapvető adózási szabályokat. Erre jó alkalmat kínál ez a verseny, melyhez értékes díjak felajánlásával, az adózás területét érintő, érdekes és gondolkodtató feladatok megalkotásával, és az egyes fordulókban zsűritagok biztosításával járulunk hozzá” – mondta Lambertus József főosztályvezető.
A fiatalok a jövő döntéshozói
„A Gránit Alapkezelő számára kiemelten fontos a fiatal tehetségek felkarolása, és a hazai pénzügyi kultúra fejlesztése. Hiszünk abban, hogy a felelős pénzügyi magatartás elsajátítása az egyik legjobban megtérülő befektetés, és azok a diákok, akik részt vesznek a versenyen, egy jelentős lépést tesznek abba az irányba, hogy jövőbeni döntéseikkel jelentős mennyiségű időt, energiát és legfőképp pénzt takarítsanak meg. Éppen ezért, sok egyéb kezdeményezés mellett már harmadik éve támogatjuk a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyt korábban Diófa, immáron Gránit Alapkezelőként, emellett pedig időről időre díjazzuk az induló diákok egy-egy csoportját is. Az Alapkezelő fenntarthatósági törekvéseivel összhangban kifejezetten örülünk, hogy a versenyen már a “zöld pénzügyek” is külön témakörként jelennek meg” – jelentette ki Böröczky Dezső, a cég stratégiai és üzletfejlesztési vezetője.
„Az otthonteremtés ma az egyik legnagyobb kihívás a fiatal generációk számára. A Fundamenta, az MBH Csoport tagjaként, segíti őket és családjaikat egyrészt abban, hogy az ehhez szükséges önerőt meg tudják teremteni, másrészt abban, hogy a leginkább megfelelő, testreszabott finanszírozási konstrukciót ki tudják választani, sőt, már ötödik éve az ”álomotthon” megtalálásában is számíthatnak ránk. Nagyon fontosnak tartjuk a fiatalok pénzügyi tudatosságának fejlesztését, hiszen ők a jövő döntéshozói és pénzügyi fogyasztói. Ez áll annak a hátterében, hogy a Fundamenta évek óta elkötelezett támogatója a versenynek, hiszen a verseny támogatja az edukációt, azt, hogy megismerjék a felelősségteljes pénzügyi tervezés, a megtakarítások és a hitelelvétel alapjait. Hiszünk benne, hogy a jól megalapozott pénzügyi ismeretek hosszú távú alapot nyújtanak a biztos jövő felépítésében” – erről már Vizkelety Péter, a Kockázatkezelési dívízió ügyvezetője beszélt a sajtótájékoztatón.
Jeney Attila, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) kommunikációs szakértője utalt az aktuális helyzetre, hiszen az árvíz miatt sok a dolguk, de mindeközben igen fontos számukra, hogy a biztosítások terén egyre tudatosabbá váljanak a diákok. Fiatal generációs stratégiájukba épp beleillik ez a verseny, amit azért is tart jónak, mert a résztvevőkhöz már most eljuthatnak az ismeretek, így nem éri őket váratlanul, ha élesben kell a tudás. Azt is kihangsúlyozta, hogy a biztosítótól nem tartani kell, mert az egy egész életen át lehet partner.
A kiberbűnözés elleni harcban is kell az edukáció
Azok a partnerek, akik személyesen nem tudtak részt venni a sajtótájékoztatón, de évek óta támogatják a Legyél Te is Junior Klasszis! pénzügyi versenyt, üzenetet küldtek a résztvevőknek.
„A verseny mögé ismét büszkén áll be támogatóként az MBH Bank Private Banking üzletága. A vetélkedő a pénzügyi tudatosság alapjait fekteti le, és így képessé teszi a tanulókat – saját pénzügyeik tekintetében – arra, hogy önálló, felelősségteljes és átgondolt döntéseket hozhassanak meg. A diákok nem csupán egy versenyhelyzetben szerzett tapasztalattal gazdagodhatnak, tudásukat a munkaerőpiacon is sikerrel kamatoztathatják a jövőben. Az MBH Banknál felelős pénzintézetként kötelességünknek érezzük, hogy a pénzügyi edukáció és a tudatosság minél szélesebb körben meghonosodjon hazánkban. Közös célunk, hogy a jövő generációja felkészülten érkezhessen meg a munkaerőpiacra, és pénzügyi ismereteiket megfelelően tudják kamatoztatni a személyes életútjuk és szakmai karrierjük során egyaránt” – írta Pleschinger Gyula, az MBH Bank Private Banking igazgatója.
A CIB Bank idén is örömmel csatlakozott a kezdeményezéshez.
„Az idei évi őszi fordulótól azt várjuk, hogy rengeteg középiskolás csapat vesz részt benne, és a korábbiaknál is szorosabb döntőt láthatunk majd. Évről-évre azt tapasztaljuk, hogy nagyon is van értelme a legkülönbözőbb eszközökkel a pénzügyi ismereteket, tudatosságot fejleszteni, különösen fiatal korban. Azt reméljük, hogy mindez hozzásegíti őket ahhoz is, hogy nem csak saját maguk, de környezetük felkészültségét is növelni fogják napjaink egyik legégetőbb kihívásával, a kiberbűnözéssel szemben is” – fejtette ki véleményét Szinai Ádám, a CIB Bank marketing és kommunikációs vezetője.
A Babylon Financial Group ismét örömmel állt a kezdeményezés mögé szakmai segítséggel és nyereményfeljánlással is, a társaság elkötelezett a pénzügyi tudatosság fejlesztése mellett.
Jelentkezés a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! Diákversenyre >>