Közzétette az Oktatási Hivatal (OH) a 2021-2022-es tanévben első alkalommal teljesen digitálisan szervezett országos kompetenciamérés eredményeit, a részleteket a hivatal szerdai budapesti sajtótájékoztatóján ismertették. Velkey Kristóf Gábor, az OH köznevelési elemzési főosztályának vezetője elmondta: matematikából a 8. és 10 évfolyamon az előző évekhez hasonló eredményt értek el a diákok, 6. évfolyamon az átlageredmény jelentősen javult, szövegértésből a 8. és 10. évfolyamon romlás figyelhető meg, 6. évfolyamon pedig hasonló szinten vannak az eredmények mint egy évvel korábban. Az eredmények változásában a mérőeszközváltás mellett a koronavírus-járvány is jelentős szerepet játszhatott - jegyezte meg a főosztályvezető.
Elmondta azt is, hogy a digitális átállásnak köszönhetően új mérési területekkel is kiegészült a rendszer: a 6., a 8. és a 10. évfolyamon a matematika, a szövegértés, valamint az angol, illetve német nyelv mellett természettudományból is oldottak meg feladatokat a diákok 2022-ben.
Velkey Kristóf Gábor közölte azt is, hogy sikeresen lezajlottak az idei mérések is. Ezzel kapcsolatban elmondta, hogy az iskolák részéről régóta nagy igény mutatkozott a minél korábbi visszajelzésekre az eredményekről, a digitális átállásnak köszönhetően pedig most ez is megvalósul, ettől az évtől ugyanis előzetes eredményeket is tudnak adni a mérés lezárulta után egy-két héttel a tanulóknak és az intézményeknek.
(MTI)