2018. december 3. 07:50
MTI

700 tonnányi szezonális édességet értékesítenek az üzletek Mikuláskor.

Csaknem négymilliárd forintos forgalmat generál a Miklós-naphoz kötődően értékesített, mintegy 700 tonnányi szezonális édesség - értesült a Világgazdaság a Nielsen piackutató cégtől hétfői számában. A lap arról is írt, hogy az általa megkérdezett hálózatok közel 10 százalékos bővülést várnak tavalyhoz képest. 

A tavalyi adatok szerint a december eleji kereskedelemben eladott áruféleségek 62 százalékát a csokoládémikulások teszik ki, ezekből több mint 80-féle kapható a boltokban. Az egyéb figurák részesedése 13 százalékos, az édességből összeállított ajándékcsomagoké 11 százalék, az adventi naptáraké pedig 6 százalék. A tavaly ilyenkor eladott szezonális édességek 87 százaléka tejcsokoládé volt.