2p

Többet költünk az idei karácsonyra, mint egy évvel ezelőtt. 

A GKI Digital és az Árukereső.hu már negyedik éve vizsgálja az internetező magyar lakosság karácsonyi ajándék vásárlási szokásait. Idén már a karácsonyi tervekben is érezhetővé vált a lakosság egyre javuló jövedelmi helyzete, hiszen több személy megajándékozását tervezzük, miközben csaknem 18 százalékkal többet – közel 41 ezer forintot – szánunk az ajándékokra.

Ez a tavalyi átlagos költéshez képest 6000 forint többletköltséget eredményez a karácsonyi ajándék vásárlást tervezők körében. Az ajándékok többségét az internetezők idén is a szűk család részére (átlagosan 3-4 főnek) szánják, azonban egyre több távoli családtag, barát, vagy ismerős kerül fel a listára.

Mit ajándékozunk karácsonykor?

Várhatóan idén is minden második ajándékban lesz valamilyen ruházati cikk, ezt követik a népszerűségi versenyben a

  • játékok (44%)
  • szépségápolási és kozmetikai termékek (42%)
  • lakberendezési, barkács- és lakásfelszerelési tárgyak (31%)
  • könyvek, filmek, zenék (27%)
  • szórakoztató elektronikai eszközök (23%)
  • okostelefonok, tabletek és kiegészítőik (23%)
  • háztartási és konyhai eszközök (22%)
  • számítástechnikai eszközök (19%)
  • órák, ékszerek, divat kiegészítők (18%)

A tárgyi ajándékok mellett viszont egyre népszerűbbek a

  • vásárlási utalványok (15%)
  • digitális termékek és előfizetések (10%)
  • valamint a különböző élmény-ajándékok (utazás, szórakozás, belépők, programok stb.) is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!