A GKI Digital és az Árukereső.hu már negyedik éve vizsgálja az internetező magyar lakosság karácsonyi ajándék vásárlási szokásait. Idén már a karácsonyi tervekben is érezhetővé vált a lakosság egyre javuló jövedelmi helyzete, hiszen több személy megajándékozását tervezzük, miközben csaknem 18 százalékkal többet – közel 41 ezer forintot – szánunk az ajándékokra.
Ez a tavalyi átlagos költéshez képest 6000 forint többletköltséget eredményez a karácsonyi ajándék vásárlást tervezők körében. Az ajándékok többségét az internetezők idén is a szűk család részére (átlagosan 3-4 főnek) szánják, azonban egyre több távoli családtag, barát, vagy ismerős kerül fel a listára.
Mit ajándékozunk karácsonykor?
Várhatóan idén is minden második ajándékban lesz valamilyen ruházati cikk, ezt követik a népszerűségi versenyben a
- játékok (44%)
- szépségápolási és kozmetikai termékek (42%)
- lakberendezési, barkács- és lakásfelszerelési tárgyak (31%)
- könyvek, filmek, zenék (27%)
- szórakoztató elektronikai eszközök (23%)
- okostelefonok, tabletek és kiegészítőik (23%)
- háztartási és konyhai eszközök (22%)
- számítástechnikai eszközök (19%)
- órák, ékszerek, divat kiegészítők (18%)
A tárgyi ajándékok mellett viszont egyre népszerűbbek a
- vásárlási utalványok (15%)
- digitális termékek és előfizetések (10%)
- valamint a különböző élmény-ajándékok (utazás, szórakozás, belépők, programok stb.) is.