Forradalmi változások előtt áll az autóüveg-piac, miután a technológia fejlődésével már a kis- és középkategóriás gépjárművekben is megjelennek a fejlett vezetéstámogató rendszerek (Advanced Driver Assistance System - ADAS), áll a Carglass Magyarország közleményében, melyben a cég az általa szervezett biztosításszakmai konferencia tanulságait foglalja össze.
(MTI)
A szélvédőkamerás autók száma drasztikusan nő, ma már több mint 400 olyan modell van a piacon, amelynél beépített kamera üzemel. 2020-ra viszont már a gépjárművek 60 százaléka rendelkezik majd ADAS-sal a konferencián elhangzottak szerint. A modern vezetéstámogató rendszerek, de még az olyan extrák is, mint az egyre nagyobb üvegfelületek vagy például a fűthető szélvédők egyre elterjedtebb alkalmazása pedig drágábbá teszi az iparágat. A közlemény szerint az ADAS rendszerrel bíró szélvédők cseréje átlagosan 60 ezer forinttal, 200 euróval többe kerül a bonyolultabb technika és a kalibrálási költségek miatt.
A drágulást az okozza, hogy a szélvédőcserék 40 százalékánál a szélvédőre szerelt kamerákat a járműgyártói előírásoknak megfelelően újra kell kalibrálni. Ez évi 5 millió olyan autót jelenthet a világban, amelyek a nem megfelelő kalibrálás esetén rossz mérésadatokat továbbítanak a számítógépnek, ami komoly veszélyt jelenthet a közlekedésbiztonságra.
A közlemény arra is kitér, hogy a következő években az EuroNCAP szabvány lesz a legkomolyabb katalizátora az iparági fejlesztéseknek, amelyek a balesetekben leginkább ludas hibafaktort, az emberi hibát igyekeznek kiiktatni, vagy legalábbis lecsökkenteni.
mfor.hu