2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

6 ezer tonnát ettünk meg belőle, a kedvenc a 300 grammnál nehezebb, sonkás és szalámis verzió volt.

Lendületben a fagyasztott pizza Magyarországon: 2017. július és 2018 júniusa között 18 millió darab fogyott belőle nyolcmilliárd forint feletti értékben. Ez közel egyötödével szárnyalja túl az előző évi azonos időszak értékbeli forgalmát, és mennyiségben is kétszámjegyű növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A legtöbb fagyasztott pizzát Budapesten és környékén vásárolják a magyarok. 

Ezt is el lehet rontani.
Ezt is el lehet rontani.

Az olaszok nemzeti ételének fagyasztott változata kifejezetten népszerű a magyarok körében: a vizsgált időszakban 17 százalékos növekedéssel nyolcmilliárd forint értékben vásároltunk belőle a kiskereskedelemben. Ez 6000 tonna pizzát jelent, ami 12 százalékos mennyiségi növekedés az előző év azonos időszakához képest.

A pizza „ízdobogó” legtetején a sonkás áll, mennyiséget tekintve a piac negyede az övék. Szorosan nyomában következik a szalámis és az egyéb (hawaii, négysajtos; stb.). A sima sajtos után még a Margherita pizza kéredzkedett fel a top 5-be. 

A fagyasztott pizza felülemelkedik a szezonalitáson: az évszakok változása nem érinti, forgalma folyamatos és egyre növekszik. Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom 42 százaléka, a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.

Az értékesített pizzák több mint kétharmada diszkontokból és szupermarketekből kerül a kosarakba: 100-ból 68 pizza innen kerül az asztalra. 

„A fagyasztott pizza növekvő népszerűsége jól mutatja, hogy emelkedik a kényelmi termékek iránti kereslet” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Érdekesség, hogy a gyártói és kereskedői márkák értékbeli aránya szinte azonos, 51 százalék a kereskedelmi márkák javára, vagyis a fogyasztók szívesen vásárolnak sajátmárkás fagyasztott pizzát is, sőt az előző évhez képest beelőzték a gyártói márkákat.”

Kiszerelések tekintetében a 300-349 grammos fagyasztott pizzáké a piac értékbeli forgalmának több mint fele, a valamivel nagyobb, 350-399 grammos pizza a forgalom egyötödét viszi. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!