Hogyan írjunk köszönőlevelet
Szerezzék meg az elérhetőséget
Az elérhetőség megszerzésének érdekében az állásinterjú elején, a bemutatkozáskor ajánlott megjegyezni, esetleg leírni a résztvevők nevét, és az interjú végén névjegykártyát, illetve e-mailcímet kérni tőlük, például arra hivatkozva, hogy érdeklődni szeretnének az interjú eredményéről. Ha nem sikerül megszerezni az elérhetőséget, postai úton érdemes elküldeni a levelet, hiszen a cég pontos címét - főleg ha a helyszínen volt az állásinterjú - könnyedén megtudhatják, elég hozzá a cégtáblát megnézni, vagy tárcsázni a tudakozót.
Az ideális köszönőlevél három bekezdésből áll:
- Az elsőben: köszönet a fogadtatásért és a lehetőségért, hogy meglátogathatta a céget
- A másodikban: magyarázat arra, miért kíván a cégnél dolgozni, miért felel meg számára a pozíció, miért szimpatikus számára a munkakörnyezet és a leendő kollégák
- A harmadikban: tájékoztatás, hogy bármikor hívhatják, és várja a visszajelzést
Tartalmi követelmények
- Ne legyen ömlengős
- Kerüljék önmaguk és a vállalat dicsérését
- Küldésére az állásinterjút követő első három nap optimális
- Formátuma levélformátum
- Névre szólóan küldjék
Forrás: Jobpilot