Hozzátette: a 100 euró idén 168 eurót, tavaly 181-et, két évvel ezelőtt pedig 177-et ért, ez a helyzet nem változott. Az utazási döntést az ár-érték arány mellett az ország vonzereje, a programkínálat is befolyásolja, mindezek együtt hatnak a beutazó forgalomra - mondta.
A magyar ár-érték arány a britek számára is nagyon kedvező, az év első hat hónapjában több brit turista érkezett az országba, mint osztrák - ismertette.
Az osztrákok egy kutatás szerint nagyon odafigyelnek az ár-érték arányra, oda mennek, ahol a legjobb szolgáltatást kapják a legjobb áron. Kitért arra, hogy az osztrák piacon megfigyelhető az átalakulás: míg korábban az osztrák nyugdíjas turisták gyógyfürdőkbe látogattak, helyettük generációváltással fiatalok jöttek, akik a magyarországi fesztiválturizmus fontos szereplői.
Szántó Zoltán szerint a kedvező ár-érték aránnyal a földrajzi közelséget ki tudjuk használni, a közlekedési költségek nem jelentősek Ausztriából. Az osztrák turisták körében a nyugat-dunántúli fürdővárosok a legnépszerűbbek. Az osztrák piac másik sajátossága a fogászati turizmus, ami 20 évvel ezelőtt is népszerű volt, most is az - mondta, hozzátéve, hogy a fiatalok körében egyre népszerűbb a főváros.
MTI