Január óta átlagosan 15-20 százalékkal kevesebb vendég érkezik a hazai szálláshelyekre, s ez jelentős árcsökkentésre kényszeríti az üzemeltetőket. A szakemberek szerint a magyar szállodák átlagos szobaára (ARR) 10-20 százalékkal marad el a tavalyitól. A szereplők úgy látják, kénytelenek versenybe szállni, de az árcsökkentés hosszú távon a fennmaradást veszélyezteti. A szállodák már az év első három hónapjában 12 százalékkal kevesebb, 40 milliárd forint bruttó árbevételt könyveltek el tavalyhoz képest, olvasható a Világgazdaság cikkében.
A Danubius Hotels Group általános vezérigazgató-helyettese szerint viszont elkésett a fővárost népszerűsítő nyári kampány, hiszen hiába rövidül a foglalási idő a nyárra, legtöbben már döntöttek arról, hova szeretnének utazni. Tóbiás János úgy látja: Budapesten szabadidős turista még csak-csak akad, de az üzleti szegmens teljesen eltűnt. Ráadásul a Világgazdaságnak nyilatkozó szakemberek szerint a korábbi években mindig óriási forgalmat generáló Forma-1-es hétvége sem tesz idén csodát.
Az árspirál azonban csak rövid távon kompenzálja a kieső bevételeket – figyelmeztetnek a szakemberek. Hoszú távon a jövedelmezőség drasztikus eséséhez és akár csődsorozathoz is vezethet. A Magyar Szállodaszövetség legutóbbi ülésén Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke úgy vélte: az árcsökkentés helyett kedvező csomagajánlatokat kellene a házaknak kialakítani, ezeket a külföldi promócióban is jobban lehetne érvényesíteni, írja a Világgazdaság.