7p

Sokszor szinte teljesen érthetetlen, hogy eladó ingatlanunk miért nem akar hosszú ideig gazdára találni. Ráadásul a forint gyengülése miatt most az is megtörténhet, hogy a hónapokig piacon lévő ingatlanunk – nem kis bosszúságunkra – még veszít is reálértékéből, mire gazdára talál. Ezek azonban elkerülhetőek lennének, ha megfogadunk néhány jó tanácsot. Az Ingatlantájoló összeállítása arról, mire érdemes figyelni.

Ha nem akarunk sokat bukni, mire eladó ingatlanunk gazdára talál, két dolgot tehetünk: az egyik az, hogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy az ingatlan minél előbb elkeljen, a másik, hogy euróban hirdetünk, hogy elkerüljük az árfolyamveszteséget. 

Szerencsére az utóbbi már nagyon egyszerű, hiszen az Ingatlantájolón már euróban is hirdethetünk, de a gyors eladásra is hozunk néhány hasznos tippet. Nézzük először, mit érdemes tudni az eurós hirdetésről!

Amennyiben az Ingatlantájolón hirdet, igény szerint szerkesztőségünk cikket is ír ingatlanáról, amely több partneroldalunkon is megjelenhet, így még gyorsabban értékesítheti ingatlanát!

Miért jó euróban hirdetni?

Ahogyan már említettük, éppen az árfolyamveszteség elkerülése miatt. Az elmúlt hónapokban ugyanis – mint az jól ismert – a forint olyan látványos gyengülést produkált az euróval szemben, hogy akiknek végül euróban sikerült ingatlanuk vételárát realizálni, azok 15-20 százalékot is nyerhettek, és ez még inkább érvényes a kiadó lakások piacán, ahol az eurós bérleti díjjal egy egy évre kötött bérleti szerződéssel már igen komoly árfolyamveszteséget lehet elkerülni. 

Eurós ár feltüntetésével több külföldi vevőt is elérhet!

Bizonyos ingatlanokat azonban nemcsak ezért érdemes euróban hirdetni, hanem azért is, mert elhelyezkedése, vagy értéke, exkluzivitása okán számíthatunk arra, hogy elsősorban külföldiek fognak iránta érdeklődni. Ez kiemelten igaz Budapest belső kerületeinek prémium kategóriás lakásaira, a Balaton-parti ingatlanokra és egyes, főként osztrák határ mentén, vagy más, felkapott nyugat-magyarországi régiókban elhelyezkedő ingatlanokra is.

Milyen ingatlant érdemes euróban hirdetni?

Persze ahhoz, hogy euróban hirdessünk, ismernünk kell a célközönséget, tudnunk kell, hogy kikre számíthatunk potenciális érdeklődőkként. 

Mint már említettük, a Balaton környékén, Hévízen, az osztrák határ mentén, vagy éppen a főváros felkapott belvárosi, egyetem környéki részein, ahol a külföldi egyetemisták, befektetők érdemi keresletére is számítani lehet például érdemes euróban hirdetni, azonban itt is kizárólag a nívós, exkluzív ingatlanok jöhetnek szóba. És igen, itt a hangsúly azon van, hogy nemcsak az ingatlan elhelyezkedése, hanem az exkluzivitása is számít.

Itt fontos megjegyeznünk, hogy a forint gyengülésének okán egy újabb elvándorlási hullám indult Nyugat-Európába. Ezt támasztják alá a Google Trends adatai is, amelyben előkelő helyekre kerültek az olyan keresőkifejezések, mint az „Ausztria munka”, „Burgenland munka”, „albérlet Ausztria”, „albérlet Szombathely”. És bár az Ausztriában dolgozó munkás brigádok valószínűleg nem igényelnek különösebben exkluzív ingatlant, az igényesség náluk is fontos szempont, így egy határmenti lepukkant házat továbbra sem fogunk tudni eurós áron eladni vagy kiadni.

Egyszerű hirdetés, könnyű árösszehasonlítás!

Az Ingatlantájolón rendkívül egyszerű euróban hirdetni, hiszen a rendszer azonnal átszámolja az euróban megadott árat forintra az MNB aktuális napi árfolyama szerint. Így az eurós ár alatt forintban is megjelenik a vételár, és rendszer az ár szerinti sorba rendezésnél pénznemtől függetlenül rendezi sorba a találatokat.

Ingatlant hirdetne akár Forintban, akár Euróban? Próbálja ki most egyedülálló szolgáltatásainkat!

Hogyan lehet ingatlanunkat rövid idő alatt értékesíteni?

És most ejtsünk néhány szót arról is, hogy mi kell ahhoz, hogy egy ingatlan gyorsan gazdára találjon, illetve melyek a leggyakrabban elkövetett hibák, amiért még nincs jelentkező az adott ingatlanra.

Árazás

Az egyik legnagyobb buktató, és ezt bizony sokan el is rontják, a megfelelő árazás. Saját otthonunkkal kapcsolatban ugyanis általában elfogultak vagyunk, ezért hajlamosak vagyunk azt jóval többre értékelni, mint amennyit ér. A másik buktató tipikusan az szokott lenni, hogy nem azt nézzük, hogy reálisan mennyiért lehetne az ingatlant eladni, hanem azt, hogy mennyit szeretnénk érte kapni (mennyibe kerül az az ingatlan, amit az árán meg szeretnénk venni). A túlárazással viszont azt kockáztatjuk, hogy eladó lakásunk még nagyon sokáig a piacon marad.

Az árazás persze nem könnyű, hiszen fel kell mérnünk, hogy a környéken hasonló ingatlanokat mennyiért hirdetnek, de ennél még fontosabb lenne tudni, hogy azok az ingatlanok mennyiért kelnek el végül valójában, ez azonban nehezen kideríthető. Ráadásul nincs két egyforma ingatlan, így a miénkhez hasonló lakás is rendelkezhet számos olyan egyedi tulajdonsággal, ami növeli vagy csökkenti az értékét a miénkhez képest.

Képek, képek és képek

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: a jó hirdetés a képekkel kezdődik. Fontos, hogy kiváló minőségű képeket készítsünk, amihez egy különösen nagy értékű, exkluzív ingatlan esetében a fotóson sem szabad spórolni.

Ám egy teljesen hétköznapi ingatlanhoz is jó képek kellenek, amiket ma már egy okostelefonnal is könnyen elkészíthetünk, ha figyelünk a következőkre:

  • Tegyünk rendet, selejtezzünk és takarítsunk ki alaposan, mielőtt hozzáfognánk a fényképezéshez!
  • Mindig derült időben fényképezzünk, de sohase nappal szemben. Bármilyen napfényes is az idő, kapcsoljuk fel a villanyokat és használjunk vakut is a beltéri képekhez.
  • Minden helyiségről készítsünk legalább egy, de inkább több képet, hogy kiválaszthassuk a legjobbakat.
  • Igyekezzünk minél nagyobb látószöggel fényképezni, és ne fotózzunk felesleges részleteket, de egy-egy szép részletet természetesen megragadhatunk.

Figyelemfelkeltő és informatív hirdetésszöveg

Fontos, hogy a hirdetés címe figyelemfelkeltő legyen, de a hirdetésszöveg is tartsa fent a figyelmet, legyen tömör és lényegre törő. Azaz legyen benne minden fontos információ, de ne legyen benne semmi felesleges.

Körültekintően válasszuk, hogy hol hirdetünk!

Az Otthontérkép Csoporthoz tartozó Ingatlantájoló az egyik legnagyobb ingatlanhirdetési portál, már 2005 óta működik Magyarországon. Nézzük, miért érdemes itt hirdetni!

  1. Az Ingatlantájoló Magyarország egyik leggyorsabban betöltődő ingatlan hirdetési oldala, ahol ráadásul még hirdetni is rendkívül egyszerű, hirdetésünket mindössze pár lépésben, 1 perc alatt feltölthetjük, majd választhatunk a különböző kiemelési csomagok közül.
  2. Az Ingatlantájoló ezen felül, olyan szolgáltatást is kínál, mint a nemzetközi szinten is ritkaságnak számító, háromszintű licitrendszer, ahol kreditjeinkkel a listaoldal legelőkelőbb helyeire licitálhatunk.
  3. Eladó-, kiadó ingatlanáról igény szerint még cikket is ír saját szerkesztőségi csapatunk, amennyiben olyan kiemelési csomagot választ, amely a cikk írást is tartalmazza. Ez a folyamat rendkívül egyszerű, ha ilyen kiemelési csomagot választ, mi felvesszük Önnel a kapcsolatot, megírjuk a cikket, amit Ön még a megjelenés előtt elolvashat. Így mindössze 20 percet kell foglalkoznia az egésszel, mégis több ezer embert érhet el, ugyanis a cikk az Otthontérkép Magazinban és 6 partneroldalunkon (pl.: Mfor, Privátbankár, Infostart) is megjelenik.
  4. A licitáláson és a cikk megjelenésen kívül még más kiemelési lehetőségek is várják attól függően, hogy melyik kiemelési csomagot választja. Választhat például social média kiemelést, amellyel további több ezer embert érhet el, illetve hirdetése ingatlan ajánlódobozokban is megjelenhet partneroldalainkon.

Az első helyre szeretne kerülni a találati listán, amikor egy vevő új otthont keres?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!