Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
mfor.hu

A mindennapi bankolás egyre hangsúlyosabb az online térben, amire a járvány csak ráerősített. A nyugdíjasok is vevők rá, ugyanis a K&H 60 év feletti ügyfeleinek 38 százaléka online lép kapcsolatba a bankkal. Az anyabanknál, a KBC-nél is hasonló a helyzet, Belgiumban a 80 év felettiek 35 százaléka, a 65-80 évesek között pedig 10-ből 6-an választják az online csatornákat.

Évek óta trendszerűen növekszik az elektronikus banki megoldásokat, így a mobilbankot, e-bankot használók száma, ahogy a készpénzhasználat visszaszorításában fontos szerepet játszó kártyás és virtuális fizetések összege is meredeken emelkedik. A járvány pedig felerősítette a folyamatot, amelyben a nyugdíjasok kiemelt figyelmet kapnak - derül ki a számlanyitás mostantól száz százalékban online módon biztosító K&H Bank beszámolójából.

Sokszor elhangzik, hogy az idősebbek, nyugdíjasok ódzkodnak az online banki megoldásoktól, de ez egyáltalán nincs így. „Jól teljesítenek digitálisan a K&H-nál bankoló idősek, ugyanis 60 év feletti ügyfeleink 38 százaléka online lép kapcsolatba a bankkal, közülük pedig minden ötödik a mobilbankot is kezeli.

Ezzel a tempóval a magyarok hamarosan utolérik az anyabankunkat, a KBC-t, ahol hasonló a helyzet, ugyanis Belgiumban a 80 év felettiek 35 százaléka, a 65-80 évesek között pedig 10-ből 6-an választják az online csatornákat” - mondta Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője. Hozzátette: a bank 570 ezer ügyfele pedig minden egyes nap az online megoldásokat, köztük a mobilbankot vagy ez e-bankot használja a különböző pénzügyek elintézésére, például átutalásokra, csekkfizetésekre, akár naponta többször is.

Az online számlanyitás a meglévő és a jövőbeni ügyfeleknek, köztük az idősebbek számára könnyíti meg és rövidíti le a számlanyitási folyamatot. Évente a K&H Banknál több tízezer bankszámlát nyitnak, ez a jövőben sokkal gyorsabban fog menni az online megoldásnak köszönhetően. A bank most arra számít, hogy a következő 1-2 évben a számlanyitások 70 százalékának az online tér ad helyet.

Olcsóbb, mint papíron

„Az online megoldások, legyen szó számlanyitásról vagy éppen személyi kölcsönről, megtakarítást jelentenek az ügyfeleknek hosszú távon. Bár az elektronikus rendszerek létrehozása egyszeri nagyobb kiadást jelent informatikai, bankbiztonsági szempontból, de hosszabb távon egészen biztosan olcsóbb alternatíva a hagyományos, papíralapú ügyintézéshez képest, a gyorsaság pedig csak még előnyösebbé teszi az online bankolást” - tette hozzá a K&H innovációs vezetője.

A szakember szerint a pénzügyi szektorban zajló digitális forradalomnak köszönhetően egyre több korosztály választja az online alternatívákat a mindennapi bankolásban, legyen szó bankszámlanyitásról, bankkártya-igénylésről, PIN-kód-cseréről vagy akár biztosításkötésről. A K&H Banknál például már mobilalkalmazáson keresztül nyitható új bankszámla, nem szükséges személyesen megjelenni az ügyfélponton.

A számlanyitáshoz csak 3 személyes adatra, 2 igazolványra és egy szelfire van szükség. A számlanyitástól a bankkártya használatbavételéig tartó folyamat a korábbi, piacon jellemző átlagos 5 napról lerövidül, az ügyfélazonosítással együtt percekben mérhetővé válik. A számlanyitást követően a bank rendszere által létrehozott digitalizált bankkártyával a mobiltárcás, azaz okostelefonos fizetés a POS-terminálokon azonnal használhatóvá válik.  

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.