3p

Közel 400 ezer szerződést mozdítottak meg az ügyfelek az idei lakásbiztosítási kampányban. A lakásbiztosítások átlagdíja 2025 áprilisára 8,7 százalékkal emelkedett. Ugyanakkor a biztosítók ennél nagyobb mértékben, 19,6 százalékkal növelték az otthonok egy négyzetméterre jutó átlagos biztosítási összegét, tehát javult az ár-érték arány – közölte az MNB. 

Sikeres volt az idén márciusi lakásbiztosítási kampány az aktivitási adatok: mintegy 400 ezer szerződés mozdult meg, ami a tavalyi részvételi arány négyötöde – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) idei, I. negyedévi (áprilisra is kitekintő) Lakásbiztosítás-indexéből. Az MNB adatai szerint a biztosítók 62 százalékának nőtt a lakásbiztosítási állománya az idei kampány során. A piac koncentrációja ugyanakkor tovább csökkent: a 4 legnagyobb piaci szereplő részesedése a kampány új ajánlatait tekintve a tavalyi 64 százalékról idén 58 százalékra – azaz jóval a mai 75 százalékos piaci részesedésük alatti mértékre – csökkent. Ez a verseny élénkülését mutatja.

A mintegy 4 millió hazai lakott ingatlannak immár háromnegyede rendelkezik teljes fedezetet nyújtó biztosítással (ingóság- és ingatlanfedezettel, illetve társasházbiztosítás mellett ingóságfedezettel).

A lakásbiztosítások átlagdíja 2025 áprilisában 64 432 forint volt országosan, ami 8,7 százalékos emelkedés egy év alatt. A biztosítók ugyanakkor eközben 19,6 százalékkal növelték az otthonok egy négyzetméterre jutó átlagos biztosítási összegét, mely a kárkifizetés maximálisan vállalt összegét jelenti. A lakásbiztosítási kampány hatására így javult a lakásbiztosítások ár-érték aránya, és csökkenhetett az alulbiztosítottság is.

Csökkent a lakásbiztosítások átlagdíja

A lakásbiztosítási kampány eredményeként egy 70 millió forintos biztosítási összegű otthon átlagos díja 6,3 százalékkal csökkent. Ez arra utal, hogy a lakosság emelkedő díjak mellett is magasabb fedezetet választott. Ez nemcsak kedvezőbb ár-érték arányt eredményezett, hanem hozzájárulhatott az alulbiztosítottság mérséklődéséhez is.

A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási (MFO) szerződések darabszáma a kampány során átlépte a 100 ezer darabot. A termék éves díja 19,2 százalékkal kedvezőbb, 52 ezer forint, mint az egyéb piaci ajánlatoké, és – a kedvezőbb kárkifizetésekkel együtt – szolgáltatási szintjük összességében 21 százalékkal magasabb.

Aki lemaradt az idei kampányról, az is válthat még biztosítást. Erre egyrészt a lakásbiztosítások fordulónapja előtt van lehetőség, a szerződéseket legkésőbb 30 nappal az évforduló előtt lehet felmondani, ha valaki másik biztosítónál kötné újra a lakásbiztosítását. A másik lehetőség az, hogy a lakástulajdonos nem vált biztosítótársaságot, hanem ugyanannál a cégnél aktualizálja a szerződését, ezt a biztosítók általában egész évben engedik függetlenül attól, mikor van a szerződés fordulónapja. A szakértők szerint legalább háromévente érdemes átnézni a lakásbiztosításokat, és aktualizálni a fedezeteket, hogy a szerződő elkerülje az alulbiztosítottságot, és megfelelő védelmet kapjon minden esetben. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!