3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Sokszor ugyanabban az online lapszámban teljesen ellentétes turisztikai trendek, adatok és spekulációk látnak újabban napvilágot. Dúl a nyilatkozatkáosz, nehéz benne kihámozni a valót.

Itthon marad a magyar. Nem marad, inkább külföldre megy. Nem megy, mert rossz az euró árfolyam.  Meggondolja, mert drága a benzin. Mégis nekivág, mert drága az élet a Balatonon, talán Horvátországban olcsóbb. (Nem olcsóbb.) A vendéglátók szerint 50 százalékos áremelés lenne talán elég a talponmaradáshoz. Az átlagjövedelmű családok a magas infláció mellett ennyit nem tudnak fizetni egy ebédért.

Hetenként, naponként változik a helyzet. 30-40 százalékkal mentek fel a balatoni szállodai árak, sok az üres szoba. Ha telefonálok, meg sem mondják a szobaárat, mert „dinamikus az árstratégia.” 

Ne gondoljuk ám, hogy ezt mindenki érti. Ez valójában annyit jelent, hogy semmi köze nincs ahhoz az árhoz se, ami meg van hirdetve a szállásfoglaló oldalakon, meg ahhoz se, amennyiért két hete ott voltak a sógorék. Minden attól függ, holnap vagy mondjuk két hét múlva akarunk fürödni a tóban. A lényeg, hogy a szálloda nyereséges legyen, a vendég érdeke, magyar nyelven való, érthető tájékoztatása nem számít. A nyaralási szálláscsomagokat újabban csak reggelivel adják meg, úgy jobban mutat az ár. Igaz, hogy ebédre meg vacsorára ugyanannyi elmegy majd.

Így aztán lehet a családi kasszában kalkulálni!

Hol nyaral a magyar? Fotó: MTI/Varga György
Hol nyaral a magyar? Fotó: MTI/Varga György

Ahány ember, annyiféle a tónus, a hangnem, az igazság.
Bizakodó, sőt, kirobbanóan optimista közlemények látnak szinte másnaponként napvilágot. Közben a nyilatkozók fele szomorú, mert fél a válságtól, és mert támogatásban reménykedik.

Harsogó címek: csődbe mennek szállodák, bezárnak az éttermek.

Rögtön alatta:
Soha nem volt ilyen sikeres a turizmus, mint az idén. A kincstári optimizmus köszönő viszonyban nincs az ágazatban dolgozók véleményével. Statisztikai adatot ugyanis mindenre lehet találni, olyat is, ami nem egyezik a szakmában dolgozók tapasztalataival.

A magyarok nem itthon költik el a pénzüket. Itthon költik, csak éppen lángost meg fagylaltot nem vesznek, mert drága. Mégis ráfanyalodnak, inkább nem ebédelnek, mert az a drága. 

Zsúfolt a Balaton partja – a reptér, meg a horvát határ, az, ami tényleg zsúfolt.

Közben pedig működik a legmodernebb data rendszer, bár nem tudom, hogy akkor a Big Brother tényleg figyel-e minket, vagy ő is nyaral? 

Netán megelégszik a portán az édesanyám nevével és csak azt könyveli le?
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!