3p

Megkérdezték őket sok dologról.

Budapest turizmusa egyszerre őrzi hagyományait és halad a korral – derül ki az Eventrend Group legfrissebb Turistamonitor-kutatásából, amely több mint négyezer külföldi vendég válaszai alapján készült. A főváros vendégei 139 országból érkeztek és a felmérés szerint a döntéseiket ma már leginkább az online értékelések befolyásolják: a turisták kétharmada Google- vagy Tripadvisor-vélemény alapján választ éttermet vagy kávézót.

Gasztronómia – különeges igények

A vendégek kétharmada naponta legalább egyszer étteremben étkezik és a magyar ételek iránti érdeklődés töretlen. A gulyásleves, paprikás csirke, kürtőskalács, lángos és somlói galuska továbbra is a legkedveltebb fogások közé tartoznak. Ugyanakkor a felmérés rávilágít: a turisták 40 százaléka speciális étrendet követ, minden ötödik pedig vegetáriánus vagy vegán. Ez jól mutatja, hogy Budapest gasztronómiájának nemcsak a hagyományok megőrzése, hanem a tudatos étkezésre való nyitottság is kulcsfontosságú. A pontosított adatok szerint a speciális étrendek egyre inkább kulturális és egészségügyi trendként jelennek meg és az utazók elvárják, hogy minden kategóriában találjanak megfelelő választékot.

Digitális döntések

A szállásfoglalásnál is az online tér dominál: az utazók kétharmada digitális platformon – főként a Booking.comon – foglal, és a szállás elhelyezkedését tartja a legfontosabb szempontnak. A vendégek többsége pozitívan nyilatkozott a magyar vendéglátásról: 82 százalékuk elégedett, különösen a személyzet barátságosságával. Fejlesztendő területként a turisták leggyakrabban a tisztaságot, az angol nyelvű kommunikációt és az információk elérhetőségét említették. Az adatfelvétel alapján a visszatérés legfontosabb tényezői a gyors kommunikáció, a többnyelvű információk, valamint a személyesség. A kutatás szerint az idelátogatók több mint fele biztosan visszatérne, harmaduk még bizonytalan – vagyis az apró részletek dönthetnek a visszatérő vendégek számáról.

Elégedettek a Budapestre érkezők?
Elégedettek a Budapestre érkezők?
Fotó: Eventrend Group

Mit néznek meg?

A Parlament, a Budai Vár és a Halászbástya továbbra is Budapest legnépszerűbb látnivalói, de a város egyre inkább gasztronómiai élményként is megjelenik a turisták szemében. A főváros egyszerre testesíti meg a történelmi eleganciát és a modern életérzést, ami erős nemzetközi márkaértéket jelent. Az eredmények megerősítik, hogy Budapest turisztikai imázsa kettős: egyszerre vonzza az első alkalommal érkező felfedezőket és a rendszeresen visszatérő törzsvendégeket.

Ó mondd, te hogy választanál?
Ó mondd, te hogy választanál?
Fotó: Eventrend Group

A kutatás háttere

A Budapesti Turistamonitor 2025 kutatást az Eventrend Group végezte 2025 július 30. és október 10. között, nyolc kiemelt budapesti vendéglátóhely – köztük a New York Café, Gundel Étterem, Centrál Café, Városliget Café & Bar, Spoon the Boat, Főőrség Kávéház, Séf Asztala – Kossuth tér és a Fakanál Étterem – vendégeinek bevonásával. A felmérésben összesen 4244 turista vett részt.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!