5p

Az utóbbi időben megélénkültek a magyar-francia turisztikai kapcsolatok. Néhány hónappal ezelőtt a síterepek mutatkoztak be Budapesten, most pedig – időzítve az Utazás kiállításhoz – kevésbé ismert, elsősorban tavasszal és nyáron élvezhető régiók hozták el kínálatukat.

Dagmar Grzeja, a Bécsben székelő közép- és kelet-európai Atout France marketing igazgatója nyitotta meg a Francia Intézetben rendezett mini workshopot, ahol tájékoztatást kaptunk az idei év kiemelkedő eseményeiről is.

Levendulamező a Provence- i Valensoléban. Fotó: Depositphotos
Levendulamező a Provence- i Valensoléban. Fotó: Depositphotos

Provence-tól a Loire völgyig

A Budapestre érkező francia régió képviselők közül Clémence Prevost a Provence-i La Ciotat szépségeit ecsetelte. Ez nem más, mint egy apró város a híres Calanques Nemzeti Park szívében, színes házakkal, élénk kis kikötővel, egzotikus gyümölcsökben, zöldségekben és tengeri herkentyűkben gazdag piaccal, és gyönyörű, strandolásra alkalmas partszakaszokkal.

Se szeri, se száma Franciaországban a kastélyoknak és apátságoknak. A Loire-völgyi Fontevraud királyi apátsága az egyik legnagyobb, épségben fennmaradt intézmény, amely a valaha itt élt szerzetesekről híres. Nemrégiben új múzeumot nyitottak itt, de a teljes turisztikai infrastruktúra rendelkezésére áll a vendégeknek, szálloda és fine dining étterem egyaránt.

Párizs közelsége nagy vonzerő

Grand Roissy nagy előnye, hogy mindössze 30 km-re van Párizstól, úgy is nevezik, hogy „az üzleti élet és a szabadidő földje". Ideális konferencia helyszín, ehhez igazodik a minőségi szállodai infrastruktúra, de gazdag a kulturális élet is, a közelben pedig történelmi falvak, kastélyok, múzeumok és parkerdők várják az ide igyekvő utazót, amint azt  Chloé Lemberton marketing szakember elárulta. A MICE turizmust, a csapatépítést célzó létesítmények között új szálloda, golfpálya és szabadulószoba is szerepel.

Nancyben új városi termálfürdő és élményközpont nyílik. Ha Franciaország, akkor bor: a burgundi borok és általában a francia borkészítési metódus 2015 óta része az UNESCO világörökségnek. Se szeri, se száma idén is a gasztronómiai és boros rendezvényeknek, Elzásztól Bordeaux-ig.

Tesztelik, mennyire „zöldek” a szállodák

Évfordulókban gazdag ez az év, 100 éve hogy elhunyt Gustave Eiffel, aki megalkotta Párizs örök jelképét.  Ötven éve hunyt el Pablo Picasso és 170 éve született van Gogh. Az évfordulókat gazdag kiállításokkal és más rendezvényekkel ünneplik. Nagyszabású sporteseményekre kerül majd sor az elkövetkező két év, amelyekre szintén erős vendég-forgalmat várnak.

Újabban az egyik legfontosabb jelszó a fenntartható, a zöld turizmus. Ennek jegyében kerül sor a szállodák megmérettetésére, 243 kritériumnak kell megfelelniük.  Fokozott hangsúlyt fektetnek a természeti örökségek megőrzésére. A nemzeti parkok és a hegyvidékek kiemelt szerepet kapnak.

Rövid információkat kaphattunk arról is, melyek a távlati tervek. A következő két évben olyan évfordulók következnek, mint a D-Dayre, a normandiai csatára való emlékezés. Az elzászi Strasbourg jövőre a World Book Capital 2024 címmel büszkélkedhet majd, amelyet számos kulturális esemény kísér.

Feltámad az Orient Expressz

A TGV-t senkinek nem kell bemutatni, de az új TGV-k kevesebb energiát fogyasztanak és környezetbarátabbak az előző típusoknál. Az Orient Expressz is feltámad, az Accor lánc üzemelteti majd.

Amint arra még emlékezhetünk, a járvány megtépázta Franciaország idegenforgalmát, pedig a világ legnépszerűbb turisztikai célpontjáról van szó. 2021-ben hozzávetőleg 45 millióan látogattak ide, ez körülbelül fele a szokásos turista létszámnak. Közülük 207 ezer volt a magyar turista.

Ám az impozáns számok ellenére nem ülnek a babérjaikon: Franciaország folyamatosan jelentős beruházásokkal és új fejlesztésekkel várja a látogatókat. Ami a hagyományos turistavonzó attrakciókat illeti, szintén szorgalmas marketingpolitikát folytatnak, az olyan, viszonylag kicsi piacon is, mint Magyarország.

Nem újdonság, hogy Franciaország a világ turisztikai nagyhatalma: a múzeumok, a kastélyok, Párizs, az azúrkék tengerpart, a síterepek, a kulináris élmények, a borászat, a divat, a parfümipar akkor is turisták millióit vonzaná évente, ha csak szinten tartanák a hírverést. De a Covid óta különösen nagy szüksége van az országnak az aktív marketingre, hiszen a korlátozások miatt náluk is visszaesett az elmúlt két év alatt a turisták száma, hasonlóan a világ többi országához.

Állami támogatás a kerékpáros turizmusnak is

Mint arról már hírt adtunk, a franciaországi szállodai és éttermi szektort a francia gazdasági minisztérium jelentős mértékű támogatásban és járulékmentességben részesítette a Covid miatt. Amint az egy másik workshopon elhangzott,  a francia államigazgatás nagy mértékben támogatja a szektort, hogy megőrizhesse vezető pozícióját, egyben erős hangsúlyt fektessen a fenntartható turizmusra.

Két éve lesz, hogy bemutatták be a Destination France-t, a turizmus fejlesztését célzó tervet, amelyet 1,9 milliárd eurós büdzsével indítottak. A távlati terv, hogy Franciaország 2030-ra a fenntartható és a kerékpáros turizmus első számú célpontjává váljon, és erre jelentős központi forrást biztosítanak. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!