Amint arról Hangya Edina, a Máltai Idegenforgalmi Hivatal magyarországi képviseletvezetője beszámolt, a 2020-as évet ők is megszenvedték, de 2021 már mérsékelt növekedést mutatott. Mára gyakorlatilag minden korlátozás megszűnt, és újult erővel, friss programokkal várják a turistákat.
Soha ekkora befolyása nem volt a közösségi médiának, az influenszereknek, a bloggereknek és vloggereknek, mint ma – hangsúlyozta. – Ők szinte élőben közvetítik mindazt az élménycsokrot, amelyet a miniállam nyújt, ez pedig igen sokszínű.
Időközben bővült a légijáratok száma is, elsősorban a Wizzair repül Valletta és Budapest között. Most, hogy enyhültek az utazási korlátozások, a helyi turisztikai hatóságok mindent megtesznek a Covid előtti helyzethez hasonló légiforgalom visszaállítása érdekében, hiszen egy szigetországban ez kulcsfontosságú.
A családoknak kiváló célpont Málta, de legalább annyira azoknak, akik angolul akarnak tanulni. Az aktív sportok gyakorlói szintén gyakran felkeresik, csakúgy, mint a MICE turizmus résztvevői. Vagy például a házasodni vágyók: kedvelt esküvőhelyszínről beszélünk, ahol rögvest meg lehet ejteni a nászutat is.
A vad sziklák, szigetek, csíkosra-színesre festett csónakok, rusztikus házacskák és a kék tenger látványát magasan fejlett szállodai infrastruktúra egészíti ki. Hívei a fenntarthatóságnak, amit igyekeznek a turisztika gyakorlatában is érvényesíteni.
A magyarok szeretik Máltát: 2019-ben negyvenezer hazánkfia látogatott a 7000 éves múlttal dicsekvő, bájos miniállamba. Az idén erős fellendülést várnak, bár még nem lehet tudni, elérik-e a három évvel ezelőtti számot.
A fővárosban, Vallettában a közelmúltban nagyszabású rekonstrukciós és felújítási munkálatokat végeztek. Ezek közé tartozik a várost körülvevő bástyák rendbehozatala egy EU finanszírozású program keretében, valamint a városkapu térségének komplett felújítása. Egy másik projekt a legnagyobb kikötő térségének újjászületését célozza.
.A hazai szakemberek és újságírók üdvözlése után a programokról Clayton Bartolo máltai turisztikai miniszter, valamint Carlo Micallef, a hivatal marketingfőnöke szólt részletesebben.
A sport- és kulturális események egymást érik: jazz- és táncfesztiválok, pop- és komolyzenei koncertek, karneválok követik egymást, egész évben.
A 365 napból 300-ban süt a nap, a turisztikai szezon tehát valóban szinte egész évben tart.
Jelentős a screen turizmus is, ami viszonylag új fogalom. Mivel nagyon sok világhírű filmet forgattak és forgatnak itt, sokan csak azért utaznak ide, hogy megnézzék, hol küzdött meg, mondjuk Brad Pitt, az ellenséges hadakkal.
Ami a gasztronómiát illeti, sokféle nemzet ízeit egyesíti a helyi konyhaművészet. Bár egy kis szigetcsoportról beszélünk, 5 Michelin-csillagos, és 4 BIB Gourmand jelzést elnyert étterem várja az ínyenceket.
Végül egy technikai érdekesség: a turisztikai tudnivalókról és az országról egy virtuális szépséges hölgytől is lehet kérdezni, de persze a VisitMalta honlapon mindez angolul elérhető.