Decemberben és januárban hat nagy reklámkampányt rendelt a Rogán Antal-vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda összesen 4 milliárd forint értékben, írja az Átlátszó, miután - 17.600 forintos munkadíj ellenében - kikérte a kabinetirodától a tavaly december elejétől idén január végéig megrendelt “tájékoztató” kampányok költségeit.
A tételek közül a legdrágább a Stop Soros kampány volt, ez január közepétől február közepéig futott, és 2,46 milliárdba került.
De lehet ez az összeg még magasabb is, mert a lap csak január végéig kapta meg az adatokat, és elképzelhető, hogy februárban még további hirdetéseket rendeltek hozzá pluszpénzért.
Emellett
- tavaly decemberben - két részletben - elment 252 millió a nyugdíjasok karácsonyi utalványának promózására,
- december közepétől a hónap végéig 182,7 millió egy úgynevezett "V4-kisfilm" reklámjára,
- szintén december közepétől a végéig 355,6 millió “az Európai Parlament Soros-terv végrehajtásáról szóló határozatával szemben” megnevezésű országgyűlési határozat reklámozására,
- december végétől január elejéig 167,8 millió a "Magyarország értékei" újévi spotra,
- és január közepétől a végéig volt egy 676,3 milliós kampány, mely a családi adókedvezményt, az elektronikus adóbevallást, és a vándotáborokat tolta a tévében.
A decemberi és januári kampányokra elköltött többi 3,6 milliárd forintból
- Mészáros Lőrinc médiacégeihez (Mediaworks, EchoTV) összesen 866 millió forint került.
- 676,3 milliót kapott a Magno Studio Kft. a TV2-csoportnál futott eredménykommunikációs reklámspotokért. Ez a cég tavaly tűnt fel először a Kabinetiroda listáin, és ez az a cég, amelynek a Bírósági Végrehajtó Kar 2016-ban 850 millió forintos, 2017-ben pedig 800 milliós megbízást adott kommunikációs feladatokra.
- 553,6 millió forintért tett közzé hirdetéseket a televíziók felületeit értékesítő Atmedia, és az annak tulajdonában lévő, rádiók reklámidejét árusító MSC Kft., továbbá a hasonló profilú Radio Sales House, valamint a Mandiner. Az Atmedia tulajdonosa Habony Árpád hitelezője, Tombor András.
- Andy Vajna médiacégeihez (TV2, Lapcom, Rádió1) összesen 536,5 millió forint került.
- A Puch László tulajdonában lévő Népszava és Vasárnapi Hírek összesen 25,8 millió forintot kapott.