2p

A Lidl diszkontlánc Európa meghatározó kereskedelmi hálózatává válhat, legalábbis ezt mutatja az IGD élelmiszerszakértő cég aktuális felmérése. Becslésük szerint az üzletlánc 1996 és 2003 megháromszorozta forgalmát, éves szinten átlagosan 17 százalékos növekedést produkálva.

A Lidl diszkontlánc Európa meghatározó kereskedelmi hálózatává válhat, legalábbis ezt mutatja az IGD élelmiszerszakértő cég aktuális felmérése. Becslésük szerint az üzletlánc 1996 és 2003 között megháromszorozta forgalmát, éves szinten átlagosan 17 százalékos növekedést produkálva.

Az Európai Diszkont Kereskedelem elnevezésű tanulmányban szereplő adatok szerint a Lidl tavaly 15 százalékkal 18,9 milliárd euróra növelte forgalmát, amely körülbelül duplája az Aldi hálózat növekedési ütemének. Még a gondokkal küszködő német piacon is sikerült ugyanezen időszakon belül 15 százalékos növekedést elérni. Nemzetközi szinten is viszonylag rövid idő alatt vált sikeressé a cég: az első külföldi üzlet 1989-ben nyílt meg Franciaországban. Mára 18 ország piacán van jelen a társaság, a magyarországi hálózat megnyitása idén a harmadik piaci belépés volt.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
A Lidl számára a német piac is kínál még növekedési lehetőséget. Németországban három új, harmincezer négyzetméteres logisztikai központot nyitott idén a vállalat, s ezeket 2005-ben újabb kettő követi majd. A 30 központ így képes lesz ellátni az évtized végéig megnyitásra váró újabb 1000 üzletet is, számol be a Daily Research News Online.

Az IGD úgy látja, a cég jól pozicionálta magát az európai terjeszkedésre, és a következő három év során Dániában, Svájcban, Luxemburgban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Szlovéniában, Horvátországban és Törökországban is próbálkozik majd üzletnyitással.

Louise Spillard, az IGD üzletfejlesztési igazgatója szerint a Lidl olyan mértékben növeli az összes európai diszkontáruházának forgalmát, hogy az 2010-re elérheti a 30 milliárd eurót. "Ez nyilvánvalóan jó lehetőségeket teremt a cég beszállítóinak, akik egyben nyitottabbá válnak az ismert márkák iránt is, leginkább rövidtávú szerződések keretén belül. Ugyanakkor továbbra is létfontosságú lesz a legalacsonyabb árra alapozott struktúra, különösen a márkás termékek esetében. A beszállítóknak arról is meg kell majd győzniük a céget, hogy a hozzáadott értéket is vegye figyelembe, ne csak az árengedményt" - nyilatkozta az igazgató.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!