Lázár Vilmos fogathajtó világbajnok a lovas turizmusra, Hegedűs Gábor golfmester az ország nemzetközi színvonalú golfközpontjaira, Veres Zoltán Boeing 737-es Malév kapitány - egyben műrepülő Európa-bajnok - pedig a nemzeti légitársaság szolgáltatásaira hívja fel a figyelmet.
A repülőtereken látható poszterek várhatóan 35 millió emberhez jutnak majd el, emellett az európai médiumokban is megjelennek a tizenegy híresség fotójával illusztrált plakátok. A 17 nyelven készülő hirdetéseket a Magyar Turizmus Rt. 21 országban működő külképviseletei helyezik el folyamatosan a lapokban. Az imázskampány négy társszervezet, a Magyar Turizmus Rt., a Malév Rt., a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. és a Budapest Airport Rt. együttműködésével jött létre.
2003-2004-ben a kiemelt reklámkampányokra az MT Rt. közel 400 millió forintot költött, legtöbbet - 195 milliót - egészségturisztikai reklámokra fordított, írta meg korábban a Világgazdaság nyomán a Menedzsment Fórum. Tony Curtis amerikai kampányára 35 millió forintot költöttek, a filmet 3,5 millióan látták. Bár a reklám hatása nem mérhető pontosan, az USA-ból érkező beutazók száma januártól augusztus végéig 15-16 százalékkal nőtt, az e vendégkör által eltöltött éjszakák száma elérte a 314 ezret.
Az MT Rt. 2004-ben alkalmazta először azt a gyakorlatot, hogy neves személyiségek közreműködésével mutatja be az országot. Akkor - Curtis mellett Laky Zsuzsannna szépségkirálynő részvételével - nyolcvanmilliárdos többletbevételt értek el.
MTI/Menedzsment Fórum
100 millió forint jut az országimázs-kampányra
Májusban összesen kilenc európai nagyváros tizenkét repülőterén kezd reklámkampányba a Magyar Turizmus Rt. Az akció összköltsége mintegy 100 millió forintra rúg.