A GVH szerint a cég rosszul tervezte meg a 25 év szeretete egy helyen elnevezésű pecsétgyűjtő promóciós kampányát. Nem vette figyelembe, hogy a vevők nagyobb megrendeléseiket felbonthatják kisebb vásárlásokra (5000 forint volt a pecsét megszerzésének határa), így a kedvezmények összege jóval meghaladta az általuk tervezett összeget. Ezt követően szigorította meg a kft. a beváltás feltételeit.
Az elérhető maximális kedvezmény mértéke 20-ról, 6 százalékra csökkent, így a 25 000 forintos kedvezmény eléréséhez a korábbi 125 000 forintos költéshez képest 450 000 forintért kellett vásárolni. Ennek következtében azoknál a fogyasztóknál, akik a pecsétgyűjtést nem tudták befejezni, a meghirdetett feltételek valótlanná váltak.
A feltételek módosítása során a cég megtévesztette a fogyasztókat, indokolatlanul hátrányt okozva számukra - állapította meg a hatóság. A versenyhivatal kötelezte a kft.-t, hogy a határozat kézhezvételét követő öt napon belül weblapjának címoldalán, valamint két héten belül valamennyi áruházában jól látható helyen tájékoztassa fogyasztóit a GVH döntéséről.
Kiemelték: a GVH az ügyben enyhítő körülményként értékelte többek között azt, hogy a vállalkozás korábban csak rövidebb ideig tartó akciókat szervezett, így nem rendelkezett kellő tapasztalattal egy egyéves promóció lefolytatásában, valamint, hogy saját hatáskörben megkezdte az érintett fogyasztók hátrányainak csökkentését.
A GVH arra is felhívta a figyelmet, hogy egy szakmailag gondatlanul előkészített, hosszabb ideig tartó, pecsétgyűjtésen alapuló, kedvezményes kampány feltételeit nem tisztességes menet közben megváltoztatni. Még akkor sem, ha azok a vállalkozásra váratlan költségeket rónak - tették hozzá.
MTI