[ajanlo=474][igazitas=left/]Eszerint a múlt évhez képest 2,8 százalékos a növekedés. Ezen belül azonban a kisebb torta, a weboldali hirdetési kiadások értéke csaknem 29 százalékkal nőtt, meghaladva a fél milliárd dollárt.
Tavaly internetes hirdetési rekord született az Egyesült Államokban. A kiadások oroszlánrésze a kulcsszavas keresések "találatainak" megvásárlására fordítódott. A 2004-es év forgalma a dot-com buborék kipukkanása előtti 2000-es 8,1 milliárd dolláros hirdetési rekordot döntötte meg, írja az MTI.
Mint arról az mfor.hu korábban már beszámolt, az amerikai online reklámpiacon az első negyedévben 2,8 milliárd dollárt költöttek. Az internetes hirdetések piaca így immár több mint kétéves stabil, egyenletes növekedést mutat. Az elmúlt években az első negyedévben volt a legalacsonyabb az online reklámköltés, így nagyon valószínű, hogy rekordévnek nézünk elébe.
Előrejelzések szerint 2005-ben az online reklámpiac 34 százalékkal 12,9 milliárd dollárra fog nőni, ezzel túlszárnyalja 2004 32,5 százalékos növekedését. 2009-re az internetes reklámköltségek elérhetik a 22,3 milliárd dollárt is.
Menedzsment Fórum
12,2 milliárdot költöttek az USA-ban online reklámokra
Az észak-amerikai lapok és weboldalak hirdetési bevételeinek értéke 12,2 milliárd dollár körül lehetett az idei év második negyedében - tette közzé becslését az amerikai lapszövetség.