4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Fogadjuk meg a tanácsot, könnyebb lesz tőle az életünk.

Hasznos, sőt, potenciálisan karriermentő cikket közölt a Contently.com. A posztban a szájt összeszed 12 dolgot, melyet lehetőleg ne mondjunk a munkahelyünkön. Ezek nem tűnnek katasztrofális mondatoknak, teljesen hétköznapiak, és biztos mindenki élt is már velük. De pont ez bennük a csapda: a látszólag ártalmatlan kifejezések komoly negatív hatással lehetnek arra, hogyan látnak minket a kollégáink. Fontos tehát, hogy megtanuljunk úgy kommunikálni, hogy közben nem hibáztatunk másokat, és megtanuljunk úgy bocsánatot kérni, hogy közben nem keresünk kifogásokat.

Jöjjenek tehát a jó tanácsok, ezeket ne mondjuk a munkahelyünkön:

1. Ez nem az én problémám.

Lehet, hogy így van, és lehet, hogy nem is hárítani akarunk, egyszerűen csak úszunk azokkal a feladatokkal, amik viszont nagyon is a mi problémáink, mégis, ha ezt így kimondjuk, csak azt érjük el vele, hogy csapatjátékos helyett magánzónak bélyegeznek minket.

Helyette mondjuk, hogy: "Azt javaslom, beszél erről ____-val."

2. De mindig így csináltuk!

A változás ijesztő lehet, és bár a tapasztalat értékes, ha így fejezzük ki magunkat, azzal csak betokosodott gondolkodásúnak, szemellenzősnek tűnünk.

Helyette mondjuk, hogy: "Ez egy új megközelítés - el tudnád magyarázni, kérlek, hogy miben jobb?"

3. Semmit sem tehetek érted.

Néha tényleg azt érezzük, hogy semmi mást nem tehetünk már az adott ügy érdekében, annyira kifogytunk a lehetőségekből. De ez a kifejezésmód nagyon negatív, a vereség elismerése helyett érdemes pozitívan viszonyulni a helyzethez.

Helyette mondjuk, hogy: "Kicsit elakadtam. Segítenél új opciókat találni?"

4. Csak egy perc lesz az egész!

A legritkább esetben tart egy feladat megoldása "csak egy percig". Ezt inkább akkor mondjuk, ha sürgető kollégával dolgozunk együtt, az ő - és saját magunk - megnyugtatására. Így azonban csak magunkat sürgetjük, és a munka összecsapott lesz.

Helyette mondjuk, hogy: "Felállítok egy időkeretet."

5. Ennek semmi értelme.

Mindannyian összekeverhetünk dolgokat, de ahelyett, hogy egyből sommás végkövetkeztetéseket vonnánk le, és értelmetlennek bélyegeznénk valamit, gondolkodjunk. Lehet, hogy csak tényleg mi nem látunk át valamit, viselkedjünk tehát pozitívan, és próbáljuk értelmezni, mit mond a kollégánk.

Helyette mondjuk, hogy: "Ebben nem vagyok biztos. El tudnád magyarázni, ez miért jobb opció?"

6. Tévedsz.

Hamarabb kicsúszhat, mint gondolnánk, viszont ezzel egyből padlóra küldjük az irodai etikettet, arról nem is beszélve, mennyire megsérthetünk és felidegesíthetünk vele másokat. Próbáljunk meg inkább diplomatikusak lenni.

Helyette mondjuk, hogy: "Nem értek egyet, mégpedig azért, mert... Mit gondolsz?"

7. Bocsánat, de...

Ritkán gondolunk bele a helyzetünkbe, mielőtt kimondanánk, hogy bocsánat, ráadásul a de-t sokszor kifogás követi, ami teljesen aláássa a valódi bocsánatkérés erejét.

Helyette mondjuk, hogy: "Bocsánatot kérek. Legközelebb majd..."

8. Csak azt feltételeztem, hogy...

Bárki hibázhat, a hibák melegágya pedig az elhibázott kommunikáció. Hogy ilyesmi minél ritkábban forduljon elő, ne feltételezgessünk, hanem nyílt beszéddel tisztázzuk le, pontosan mi is a mi feladatunk.

Helyette mondjuk, hogy: "Tisztáznád, kérlek, mik az elvárásaid?"

9. Én mindent megpróbáltam.

Persze, mindig mindent megpróbálunk, de ha még ez sem elég, akkor használjuk tanulási lehetőségnek a kudarcot, és ne féljünk ezt szóvá is tenni.

Helyette mondjuk, hogy: "Mit csinálhatnék jobban legközelebb?"

10. Azt kellett volna csinálnod, hogy...

Mások munkájában a legkönnyebb megtalálni a hibát, ha valami nem jön össze, de ehelyett lehetnénk konstruktívabbak is.

Helyette mondjuk, hogy: "Ez nem jött be - azt javaslom, hogy legközelebb... "

11. Lehet, hogy tévedek, de...

Van egy ötleted, önbizalmad viszont nincs, és félsz, hogy a többiek lesöprik a terved az asztalról. Ne legyünk kishitűek, és egyszerűen mondjuk el, mit gondolunk.

Helyette mondjuk, hogy: "Van egy ötletem..."

12. Nem volt rá időm.

Soha nem fog elég óra beleférni egy napba, és néha félrepriorizáljuk a feladatainkat. Ezekben az esetekben viszont ne arra koncentráljunk, miért késünk a projekttel, hanem arra, hogy mikor fogunk elkészülni vele.

Helyette mondjuk, hogy: "Készen leszek vele ...-ra."

A cikk dob még egy három lépcsős mentőövet akkorra is, amikor már megtörtént a baj, és olyat mondtunk vagy csináltunk, amit nem szabadott volna. Ezek: 1. ha kárt okoztunk, kérjünk őszintén elnézést érte 2. ismerjük el a hibánkat, majd szögezzük le, mi az, amit nem akartunk kifejezni 3. fejtsük ki, helyett mit akartunk valójában mondani.

Ha követjük ezt a 12+3 pontot, akkor remélhetőleg képesek leszünk magabiztosabban kommunikálni és dolgozni a munkahelyünkön.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!