2p

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 15 millió forintos bírságot szabott ki a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft., mert az megtévesztette a fogyasztókat csirkehús felhasználásával készült egyes termékei népszerűsítése során.

A vállalkozás 2012. január 1. és 2013. február 12. között egyes csirkehúst tartalmazó termékeit népszerűsítő reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehús tartalmával és az elkészítés során alkalmazott technológiával kapcsolatban, áll a GVH közleményében. Az átlagos fogyasztó számára a tájékoztatásokból így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirkét, illetve csirkehúst tartalmazó termékeket, ezek panírozott változatait, valamint a csirkemell csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst (hanem pl. darált bőrt) tartalmaznak, illetve olyan technológián, átalakításon (pl. darálás, felbontás, pácolás, formázás) esnek át, amelyek hatással vannak a húsállományra.

A GVH megállapította, hogy a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson.

A McDonald’s a fenti magatartásával fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a GVH 15 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!