4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

591,8 millió eurós (160 milliárd forint) mérleg szerinti eredményt ért el 2010-ben az Audi Hungária Motor Kft - derül ki a cég most megjelent nyilvános mérlegéből. Ez a duplája a 2009-es 291,2 millió eurós profitnak. A győri üzem tavaly 38 541 gépkocsit és 1,6 milliónál is több motort gyártott le, miközben társasági adót továbbra sem fizetett, majd csak 2012-től kell ezzel számolniuk. Mfor.hu-háttér.

Nagyot javult tavaly a győri Audi nyeresége: 4,8 milliárd eurós árbevétel mellett 160 milliárd forint volt a mérleg szerinti eredmény. Ehhez az is hozzájárult, hogy a cég 2011 végéig társasági adómentességet élvez. A vállalat tavaly plusz 500 embernek adott munkát Győrben.

Folyamatosan nő a termelés


"A világszerte növekvő autópiaci kereslet következtében az Audi Hungária Motor Kft. a 2010-es évben az előző évhez képest 19 százalékkal, összesen 1 648 030 darabra növelte motorgyártását" - olvasható a cég beszámolójában. Az üzleti év végéig összesen 38 541 járművet gyártott a vállalat. Ezen belül 20 413 Audi TT Coupé, 5804 Audi TT Roadster, 12 309 Audi A3 Cabriolet, valamint a szériagyártás előkészítéseként 15 Audi RS3 Sportback gördült le a gyártószalagról. Egy évvel korábban 32 603 autót gyártott le a győri üzem.

A 2006. szeptember 1. és 2011. december 31. között a motorgyártás területén megvalósult beruházások (technológiai modernizálás) után a magyar állam egy 9 milliárd forintban maximalizált összegű, vissza nem térítendő állami támogatás nyújtására vállalt kötelezettséget. A vállalat 2010-ben 1,3 milliárd forint támogatást kapott a magyar államtól. Ezt azonban még engedélyeznie kell az Európai Bizottságnak, amiről csak az idei első félévben születhet döntés.

A termelés növekedésével párhuzamosan a gyár létszáma is emelkedett tavaly: az év végén már 6138 embernek adott munkát az Audi-gyár az egy évvel korábbi 5624 után. A fenti számból 4191 fő volt a direkt munkavállaló, 1947 főnek pedig indirekt módon biztosított munkát az üzem. A tervek szerint 2013-ig további 1800 embernek ad majd munkát a győri gyár, melyet 900 millió eurós (243 milliárd forintos) beruházásból bővít a német autógyár. Emellett egy 2018-ban nyíló második bővítési ütem is szerepel a társaság tervei között.

Duplázták az eredményt

Az Audi Hungária Motor Kft. 2010-ben 4,8 milliárd euró (közel 1300 milliárd forint) árbevételt ért el a 2009-es 3,9 milliárd euró után. Ezen belül a német piac volt a legjelentősebb, 3,4 milliárd euró értékben szállítottak  Németországba, ebből 2,8 milliárd euró az anyacég, az Audi AG megrendelése volt. Érdekesség, hogy a cég magyarországi árbevétele 17,7 millió eurót (4,8 milliárd forintot) tett ki, ami még a külföldi szállítások 19,5 millió eurós fuvarköltségét sem fedezte. 2010-ben az Audi 140,8 millió eurót (37,8 milliárd forint) költött Magyarországon kutatás-fejlesztésre az előző évi 135,8 millió euró után.

A győri Audi üzemi eredménye 556,1 millió euró volt a 2009-es 248,3 millió után, míg a mérleg szerinti eredmény 591,8 millió eurót (mintegy 160 milliárd forint) tett ki az egy évvel korábbi 291,2 millió euró után.

A cég adófizetési kötelezettsége nulla volt, mivel 2011 végéig társasági adó-mentességet élveznek. A vállalat adóalapja egyébként 500,2 millió euró volt, ami után 95 millió eurót (25,7 milliárd forintot) kellett volna befizetni, ha nem lett volna a kedvezmény. 2009-ben még volt egy 3,8 millió eurós (1,03 milliárd forintos) adófizetése az Audinak, mivel az azóta megszűnt szolidaritási adó esetében nem élveztek mentességet. A társasági adó esetében először csak a 2012-es évre kell majd fizetnie a német cégnek.

Jól hasított a szentgotthárdi Opel is


Szintén a múlt héten hozta le éves beszámolóját a szentgotthárdi Opel-gyárat működtető General Motors Powertrain - Magyarország Autóipari Kft. A cég a 2009-es 76,1 millió euróról tavaly 82,2 millió euróra növelte árbevételét, amiből 81,2 millió euró volt az exportértékesítés árbevétele. A cég mérleg szerinti eredménye 8 millió euróról 9,7 millió euróra (mintegy 2,6 milliárd forint) nőtt.

A tervek szerint a General Motors szentgotthárdi gyárát is bővítik a közeljövőben, az Opel/Vauxhall európai vezetői tavaly szeptemberben Orbán Viktor miniszterelnökkel közösen jelentették be, hogy 500 millió eurós beruházással Magyarországra hozzák három új motorcsalád gyártását. Az új gépsor 2012 végén kezdhet termelni, a beruházás mintegy 800 embernek ad majd munkát.

Beke Károly

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!