A kampány elsősorban a fiatalok dohányzásról kialakult szemléletét szeretné megváltoztatni, illetve a témáról való közgondolkodás elindítására törekszik, ezért konkrét, számokban közvetlenül megfogalmazható célokat a szervezők nem tűztek ki maguk elé, mondta el a csütörtökön tartott sajtótájékoztatón Dr. Szilágyi Tibor.
Az akció sikerességét olyan közvetett mutatókon keresztül mérik majd, mint hogy hányan tárcsázzák a dohányzásról való leszokást segítő 06 40 200-493-es kék számot, vagy hányan keresik fel az Országos Egészségfejlesztési Intézet által ugyanezen célból működtetett központokat.
"Azoknak a dohányosoknak, akik ezeken a fórumokon segítséget kérnek, 30 százaléka tartósan leszokik a cigarettáról, ami kiemelkedően jó eredmény" - fogalmazott Szilágyi Tibor. "A tavaly tavasszal indított 'Hagyd abba és nyersz!' programnak köszönhetően a kék számra érkezett hívások száma megötszöröződött, márciusban 150, áprilisban pedig már 750 hívást regisztráltak."
Kérdés, hogy ez elegendő-e? Hazánkban jelenleg három és fél millió ember dohányzik. Bede Rita, a British American Tobacco Hungary sajtószóvivője a Menedzsment Fórumnak elmondta: 2000-ben összesen 22,5 milliárd szál cigarettát vásároltak itthon, 2005-ben pedig a becslések szerint 13,3 milliárd szál fogy majd - a drasztikus csökkenés azonban az illegális piac térnyerésének, nem pedig a magyarok egészségesebb életmódjának köszönhető.
A csempészáruk forgalmát is figyelembe véve az elmúlt négy-öt évben csupán másfél százalékkal(!) csökkent az elfüstölt cigarettaszálak száma a fejlett európai országokban. Az adatok ismeretében kérdéses, hogy a SEGÍTSÉG kampány képes lesz-e az eddigieknél nagyobb sikert felmutatni.
Hámon Krisztina
Menedzsment Fórum
17 milliárdos EU-kampány indul a dohányzás ellen
Hamarosan az országos csatornákon találkozhatunk a póréhagyma-rágcsálás allegóriára építő dohányzás ellenes szpotokkal, mivel hazánkban is indul az EU átfogó kampánya.