A 20 évre szóló szerződés szerint a cég kizárólagosságot élvez az autóbusz megállókban, az újságos bódékon, valamint a közlekedési eszközökön levő hirdetési felületek értékesítésében. A madridi székhelyű vállalat az 1 milliárd dolláron felül vállalta, hogy 3300 új buszmegállót, 330 új újságosstandot, valamint 20 köztéri illemhelyet épít. A cég remélhetőleg 100 új munkahelyet is teremt New York-ban - írja az AdAge.
A tervezési munkálatokkal a cég a Nicholas Grimshaw & Associatest bízza meg, akik többek között a manhattani Fulton utcai pályaudvart tervezték. A buszmegállók fenntartását és a reklámhelyek értékesítését eddig a Viacom Outdoor intézte, amely szintén pályázott a hirdetési jogokra.
Ez a győzelem hatalmas sikert jelent a Cemusa-nak, hiszen a cég most építi ki jelenlétet az Egyesült Államokban. A társaság New York-on kívül Miami-ban, Bostonban és San Antonio-ban próbálja megvetni a lábát. A növekvő spanyol ügynökség a Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) építési vállalat tulajdonában van.
A stratégiai győzelem mellett ez a szerződés nagy csapást mért a francia JC Decaux-ra - amely szintén próbál az USA-ban terjeszkedni -, valamint New York-i Van Wagnerra - amely most próbálja újraépíteni birodalmát. A Viacom és a Clear Channel Outdoor is küzdött a jogokért, de ők viszonylag hamar elbuktak.