[ajanlo=521][igazitas=left/]A lap értesülése szerint a vasút igazgatósága eredménytelennek nyilvánította a finanszírozási tendert, így a 36 milliárd forintos vételár előteremtése bizonytalanná vált. Az új pályázatot már a jövő héten kiírhatják, a pályázó bankok ajánlatai közül még az idén kiválaszthatják a legkedvezőbbet, és a jövő év elején a hitelszerződés aláírására is sor kerülhet.
Bár a MÁV szerint az új tender kiírása nem késlelteti az új motorvonatok érkezését, ennek ellentmond, hogy a Stadlernak a szállítási szerződés hatálybalépésétől - azaz a finanszírozás megoldásától - számítva egy éve van az első vonatpár leszállítására. Tehát az első saját motorvonatok 2007 elején állhatnak majd szolgálatba.
A finanszírozási pályázaton biztosan indul a Stadler mögött álló svájci bank, a UBS, illetve valószínűsíthetően részt vesz majd a Kreditanstalt für Wideraufbau, a Citibank és az MFB is, írja a Népszabadság.
Menedzsment Fórum