Az elnök elmondta: a májusit követően az idén még egy hasonló rendezvényt tartanak, karácsony előtt. Azért ezt a két időpontot választották, mert az a tapasztalat, hogy a futball világbajnokságok, illetve karácsony előtt megnő a kereslet a tv-készülékek iránt.
Kozma Zsolt, az NHH médiainfrastruktúra szabályozási igazgatója elmondta: a digitális infrastruktúra már kiépült, s tartalmak, adások is elérhetők rajta. A kereskedelemben kaphatók a digitális adás fogásához szükséges készülékek, antennák és set-top-boxok is. A piacról elmondta: a háztartások 62 százaléka kábelen vagy internetes hálózaton keresztül nézi a televíziót, míg a többiek például földfelszíni adást néznek, vagy műholdon keresztül érik el a műsorokat.
Az igazgató kifejtette, hogy tavaly a második félévben a háztartások 26 százaléka már digitalizált volt, míg 53 százalékuk analóg kábelen nézte a televíziót, 20 százalékuk pedig földfelszíni adást fogott. A háztartások egy százaléka nem tévézik.Kozma Zsolt elmondta, az év végére a mostaninál 7 százalékponttal nagyobb, 95 százalékos lesz Magyarországon a digitális lefedettség. Egy lakossági felmérést idézve közölte, hogy az analóg lekapcsolásról a háztartások 13 százaléka hallott és tájékozódott is a folyamatokról. További 43 százalékuk csak hallott róla, míg 44 százalékuk nem is tudott erről.
Karl Károly, az NHH általános piacfelügyeleti igazgatója elmondta, a hatóság folyamatosan ellenőrzi és nyomon követi, hogy az érintettek, például a kereskedők hogyan tájékoztatják a vevőket a digitális átállásról, illetve arról, hogy melyik készülék és eszköz alkalmas a digitális adás fogására. Hozzátette: 80 százalékuk már megfelelően tájékoztatja a vevőket, a hatóság pedig folytatja az ellenőrzéseket.
MTI/Menedzsment Fórum