A 23,1 kilométeres Makótól Nagylakig tartó autópálya építéséhez már rendelkezésre állnak a jogerős építési és hatósági engedélyek, elkészült az engedélyezési tervdokumentáció, az örökségvédelmi és környezeti hatástanulmány, valamint elvégezték a tervellenőrzési feladatokat és a szükség szerinti tervfelülvizsgálatot – áll a cég közleményében.
Most készül a megvalósíthatósági tanulmány, az UTIBER Kft. a kiviteli tervek előkészítését végzi, és már folyik a terület régészeti feltárása.
A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhető el a magyar-román határ. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is ezen az útszakaszon halad majd – idézte a közlemény Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetőjét.
A fejlesztés az Európai Unió támogatásával valósul meg. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Programon belül több mint bruttó 3,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Kohéziós Alap adja.
MTI