3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A modern vállalatok számára kulcsfontosságú kérdés, hogy mindennapi működésük során a lehető legnagyobb hatékonyságra törekedjenek. A hatékonyság növelésére számos módszer alkalmazható - az egyik ilyen a japán eredetű "20 keys", amely húsz alapvető vállalatvezetési és ésszerűsítési praktikával segíti a kitűzött célok elérését.

Gruhala Péter, a Deloitte Vezetési tanácsadás üzletágának vezetője elmondta: A "20 kulcs" egy a japán autógyárakban alkalmazott hatékonyságfejlesztő módszer, ami elősegítheti, hogy a vállalat minél versenyképesebb és jövedelmezőbb legyen, valamint hogy hosszú távon is fenntartható üzleti sikereket érjen el. A ma már világszerte több mint 30 országban alkalmazott módszer lényege az értékteremtéssel nem járó tevékenységek feltárása és megszüntetése, a folyamatos fejlődést támogató húsz gyakorlatias, egymást erősítő módszer alkalmazásával.

A 20 kulcsot megalkotója, Iwao Kobayashi a Toyota menedzsmentrendszerét alapul véve fejlesztette ki, ám nem csak a termelést folytató cégeknél, hanem kisebb módosításokkal minden vállalatnál alkalmazható - hívta fel a figyelmet a Deloitte szakértője.


Gruhala Péter elmondta: A 20 kulcs segítségével történik a vállalat költséges és gazdaságtalan folyamatainak feltérképezése, melynek során a húsz terület mentén haladva 1-től 5-ig terjedő skála segítségével értékelik az adott tevékenység jellegét, erősségeit, gyengeségeit, és ezután határozzák meg a szükséges fejlesztés irányát. A módszer az ISO szabványok szerinti működéssel jól integrálható - tette hozzá.

Gruhala Péter kiemelte: "A rendszer kialakításának költsége tulajdonképpen gyorsan megtérülő befektetésnek tekinthető annak tudatában, hogy milyen nagyságrendű megtakarítást érhetnek el a vállalatok az alkalmazásával. Ráadásul a módszer minden vállalat számára hatékony megoldást jelenthet, legyen az akár multinacionális, akár kisvállalat. A módszert alkalmazók között olyan nagy cégeket is megtalálhatunk, mint például a németországi Siemens, a szingapúri Seiko vagy a japán Sanyo, Magyarországon ilyen például a győri Audi."

A Deloitte szakértője szerint a módszer igazán hosszú távon fejti ki hatását, legnagyobb előnye viszont éppen az, hogy már nagyon rövid idő alatt is mérhető eredményeket produkál. Vagyis a vállalatok közvetlen terhei két-három hónappal a bevezetést követően csökkennek, és ezzel párhuzamosan nő a működésük hatékonysága is. Számos példa mutatja, hogy a felesleges eszközök selejtezésével vagy eladásával, a rendszerbe állított gépek szakszerű kezelésével, a vállalatok teljes energiafelhasználásának ésszerűsítésével – például a fűtési rendszer korszerűsítése, az energiapazarló gépek és folyamatok kiiktatása révén - számottevően csökkenthetők a felesleges kiadások.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!