[ajanlo=238][igazitas=left/]A vállalat összesen 326 üzletét zárja be, vagy adja el, hogy jobban jövedelmező piacaira tudjon koncentrálni. A leépítés a bolti dolgozókat és a menedzsment tagjait egyaránt érinti. Peter Lynch, a vállalat vezérigazgatója szerint egy kisebb bolthálózat létrehozásával megalapozhatják a cég jövőbeli egészséges pénzügyi működését. A Winn-Dixie a tejtermékeket, a pizzát és az üdítőket előállító üzemeit is eladja - tudósít a CNN.
A vállalat jelenleg 37 piacon van jelen, de ezt 23-ra fogja csökkenteni. A jelenleg üzemelő tíz elosztó központjából hármat szintén bezár. A leépítés után a cégnek Floridában, Alabamában, Louisianában, Georgiában, Mississippiben és a Bahamákon lesznek üzletei, Tennessee-ből valamint Észak- és Dél-Carolinából ki fog vonulni.
A társaság régebben az Egyesült Államok déli részén és a Bahamákon volt piacvezető, de idővel innen kiszorította a Wal-Mart. Elemzők szerint azonban nem a Wal-Mart a Winn-Dixie (és a többi, a rossz üzletmenet miatt a kereskedőóriást okoló hálózat) egyetlen problémája. Manapság fontos, hogy egy szupermarketlánc valahogy kiemelkedjen, legyen valami specialitása (például legyenek színvonalasabb, esetleg jobb hangulatú boltjai a konkurenciánál), amitől a fogyasztók megjegyzik. Ha egy vállalat "csak egy újabb szupermarketként" üzemel, az nem lesz elég a sikerhez.
Menedzsment Fórum
22 ezer dolgozót rúgnak ki a leépülő Winn-Dixietől
A csődbe jutott amerikai élelmiszerkereskedő hálózat, a Winn-Dixie kedden bejelentette, hogy 913 boltjának nagyjából egyharmadát bezárja. A 22 000 ember elbocsátását eredményező akció a vállalat vezetése szerint újra talpraállíthatja a céget.