A legnagyobb igény az olyan középhatósugarú gépek iránt jelentkezik majd, mint amilyen a Boeing 737-es is. A 2600-as gépigényből több mint 1600 erre a kategóriára esik majd. Az amerikai gyár jelenleg kínai utasszállító repülőgép piac 60 százalékát uralja. A Boeing az elkövetkező 20 évben világszerte 25 700 új repülőgépre lát igényt, ami 2,1 ezermilliárd dolláros beruházási értéket képvisel, értesült az MTI.
Ilyen márkájú gépeket nemrégiben az indonéziai PT Garuda légitársaság is rendelt 2 milliárd dollár értékben. A megállapodás szerint a Garuda 2006-ig 18 darab 737-800 típusú gépre cseréli a jelenlegi öt darab 737-400-as gépét. 2013-ig pedig további tíz 787 Dreamliners típusú gépet állít csatarendbe az indonéz társaság. A közlemény arról nem számolt be, hogy a társaság vásárolja, vagy hosszú távra lízingeli a gépeket az amerikai gyártótól, számolt be korábban az mfor.hu.
Kapcsolódó anyagok:
2 milliárdért vesz Boeingeket az indonéz Garuda
Boeingre voksolt a lengyel LOT